PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
مهاجم تیم ملی ایران با ۸ گل زده سومین گلزن برتر جهان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به شمارمی‌رود.

کیهان ورزشی-

 رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در قاره‌های مختلف تقریباً نیمه بیشتری از مسیر خود را سپری کرده و طی ماه‌های آینده تکلیف بسیاری از تیم‌های صعود کننده مشخص خواهد شد.

طبق اعلام فیفا تا اینجای کار در قاره آفریقا 68 درصد این مسابقات انجام شده است. در قاره آسیا 91 درصد کار پیش رفته و به نسبت مجموع رقابت‌های برگزار شده در مراحل گذشته، 3 هفته پایانی رقابت‌ها 9 درصد تعداد رقابت‌های باقی مانده را تشکیل می‌دهد.

در اروپا نیز 52 درصد رقابت‌‌ها برگزار شده است و در آمریکای شمالی 84 درصد مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه پیش رفته است.

از سوی دیگر در قاره‌های اقیانوسیه و آمریکای جنوبی نیز طبق اعلام فیفا به ترتیب 83 و 78 درصد رقابت‌ها برگزار شده است که به این ترتیب به جز قاره سبز که تقریبا نیمی از رقابت‌هایش باقی مانده، در سایر قاره‌ها کار این دوره از مسابقات برای روشن شدن تکلیف 30 تیم دیگر باقی مانده برای حضور در جام جهانی (برزیل صعود کرده و روسیه نیز میزبان است) رو به پایان باشد.

نکته قابل توجه اینکه طی برگزاری تمام رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در تمامی قاره‌های مختلف تا اینجای کار یک مهاجم ایرانی یعنی سردار آزمون با مجموع 8 گل زده در دور دوم و سوم مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا در رده سوم جهان در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه قرار دارد.

 در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در تمامی قاره‌ها تا اینجا کار محمد الشهلاوی از عربستان و احمد خلیل از امارات با 15 گل زده در رده نخست قرار دارند و بازیکنان سرشناسی مانند رونالدوی پرتغالی، کارلوس رویز از گواتمالا، تیم کاهیل از استرالیا و ادینسون کاوانی از اروگوئه با 9 گل در رده دوم جدول گلزنان قرار دارند.

همچنین سردار آزمون بازیکن تیم ملی فوتبال ایران با 8 گل زده از این لحاظ در رده سوم قرار دارد. البته بازیکنانی مانند بانگ ژو از چین، لواندوفسکی از لهستان و عمر خربین از سوریه نیز با همین تعداد گل در رده‌بندی جدول گلزنان مشترکاً با آزمون در رده سوم جدول گلزنان هستند.

برچسب ها: سردار آزمون
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار