PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
هفته سی‌وسوم لیگ دسته اول فوتبال با مصاف صدرنشین و قعرنشین جدول و جدال سپیدرود با گل‌گهر پیگیری می‌شود.

کیهان ورزشی- 

لیگ دسته اول فوتبال از ساعت 17 فردا (دوشنبه) با برگزاری 9 مسابقه همزمان، وارد هفته سی‌وسوم خواهد شد. این دیدارها را بررسی می‌کنیم:

* ایرانجوان بوشهر -  اکسین البرز (شهید بهشتی بوشهر)
 داور: ابوالحسن دلباز، کمک‌ها: حمیدرضا افشون، مرتضی شهریاری و رضا قاسمی، ناظر داوری: رامین عرفانیان

 جوانان ایرانجوان هنوز از بقا در لیگ دسته اول مطمئن نیستند اما پیروزی مقابل اکسینِ بحران‌زده که سرمربى خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، می‌تواند خیال هواداران بوشهری را بابت حضور یک نماینده از این استان در فصل آینده لیگ یک راحت کند. تیم کرجی از 6 مسابقه اخیر خود، سه شکست و سه تساوی کسب کرده و دوران افول خود را می‌گذراند. بالاترین رتبه‌ای که شاگردان یحیی گل‌محمدی می‌توانند در این فصل به آن برسند، رده ششم است که این تیم تلاش می‌کند به آن دست یابد.

* نساجی مازندران -  راه‌آهن تهران (شهید وطنی قائمشهر)
 داور: علی میرغفاری، کمک‌ها: بابک خسروی، مجید سربندی و محمدرضا مهرگان، ناظر داوری: محمدحسین اسدی

 سه باخت متوالی در هفته‌های اخیر، امیدهای عاشقان فوتبال قائمشهر را برای صعود به لیگ برتر ناامید کرد و حسرت دوری این تیم از لیگ برتر را به 25 سال رساند. نساجی از ابتدای امسال، درگیر حواشی زیادی شد که باعث شد از صدر جدول، رفته رفته دور شود. راه آهن هم هفته گذشته با شکست مسِ نزول کرده، تا حدودی از ماندن در لیگ یک آسوده خاطر شد و تساوى در این هفته، تضمین کننده این امر خواهد بود. لوکوموتیورانان در این فصل، سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌اند و شاید انتظار از این تیم در حد بقا در لیگ دسته اول باشد.

* گل‌گهر سیرجان -  سپیدرود رشت (اختصاصی گل‌گهر)
 داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: سیداسد حاج‌محمدی، مهدی شفیعی و جواد محمدی، ناظر داوری: ابراهیم میرزابیگی

 دو شکست، یک تساوی، هفت گل خورده و سقوط به رده چهارم جدول، حاصل کار شاگردان وینگو بگوویچ در این سه هفته بوده است. مصاف با سپیدرود مدعی در خانه را می‌توان آخرین شانس گل‌گهر برای زنده نگه داشتن رویای لیگ برتری شدن دانست. این دیدار برای سرخ‌پوشان شمالی هم اهمیت بسیار زیادی در صعود به لیگ برتر دارد. این تیم در صورت پیروزی مقابل گل گهر و نیز توقف ملوان مقابل نفت مسجدسلیمان، می‌تواند یک هفته زودتر از پایان فصل، صعود خود را به لیگ برتر قطعی کند، اتفاقی که برای تیمی که بیش از نیمی از فصل را در صدر جدول بود، دور از دسترس نیست.

* فجرسپاسی شیراز -  فولاد (وحدت) یزد (شهید دستغیب شیراز)
 داور: محمدحسین ترابیان، کمک‌ها: سجاد طوری، جواد قنبریان و علی ابراهیمی، ناظر داوری: محمدعلی فروغی

 احتمال اینکه مسابقه این دو تیم را فصل آینده در لیگ دسته دوم ببینیم، بسیار زیاد است! هر دو تیم برای بقا در لیگ یک، نیاز شدیدی به سه امتیاز این مسابقه 6 امتیازی دارند. شاید کسی باور نمی‌کرد فجری که سال گذشته و در آخرین بازی از صعود به لیگ برتر بازماند، امسال کاندیدای اصلی سقوط به دسته دو باشد، اما اوضاع مالی بد این باشگاه، تیم ریشه‌دار شیرازی را به ورطه نابودی کشانده است. تیم پیروز این بازی درصورت شکست خیبر مقابل مس رفسنجان، می‌تواند به رده پانزدهم جدول صعود کند و امیدوار به امتیازات هفته پایانی باشد، اما با تساوی دو تیم در این دیدار و نیز برد خیبر مقابل مس، سقوط هر دو تیم به لیگ دسته دوم قطعی می‌شود، تیم‌هایی که از بی‌توجهی مسئولان استانی ضربات جبران ناپذیری خورده‌اند. پس به نوعی می‌توان گفت که تساوی این مسابقه، کمک زیادی به کاهش استرس و تنش میان سایر تیم‌های پایین جدولی می‌کند.

* ملوان بندرانزلی -  خونه‌به‌خونه مازندران (تختی بندرانزلی)
 داور: تورج حق وردی، کمک‌ها:‌ آرمان اسعدی، علی اکبر نوری و امید جمشیدی،  ناظر داوری: محمدپیروزرام

 قوی سپید انزلی با شکست بدموقع هفته گذشته مقابل پارس جنوبی، شانس صعود به صدر جدول را از دست داد و حالا بخت خود را برای بازگشت به لیگ برتر، کمرنگ‌تر از همیشه می‌بیند. می‌توان گفت که این ملوان نیست که برای صعود یا عدم صعود خود تصمیم می‌گیرد، بلکه این تیم باید در دو دیدار باقی مانده خود پیروز شود و چشم امید به توقف تیم هم‌استانی یعنی سپیدرود داشته باشد. ملوانان این هفته کار سختی مقابل تیمی دارند که سه روز پیش حرف از کنار کشیدن از لیگ دسته اول زد اما حسابی خود را برای این دیدار آماده کرده است. خونه‌به‌خونه شانس بسیار کمی برای صعود به لیگ برتر دارد و کم کم خود را برای تلاش در فصل آینده لیگ یک آماده می‌کند.

* بادران تهران -  آلومینیوم اراک (کارگران تهران)
 داور: رضوان سرشار، کمک‌ها: جعفر رهبرفام، حسین گلشنی و علی صباحی، ناظر داوری: علیرضا یزدانی

نارنجی‌پوشان تهرانی از سه دیدار اخیر خود، موفق به کسب 99 امتیاز شدند اما صعود این تیم به لیگ برتر همانند خونه‌به‌خونه، تقریباً بعید به نظر می‌رسد. بادران مثل تیم بابلی باید همه مسابقاتش را پیروز شود، سپیدرود باید در دو دیدار باقی مانده شکست بخورد و ملوان و گل گهر هم متوقف شوند تا بادران لیگ برتری شود. آلومینیوم در وضعیتی خنثی به سر می‌برد و انگیزه صعود و فرار از سقوط ندارد. شاید اگر مسئولان باشگاه آلومینیوم زودتر به فکر جذب پاشازاده می‌افتادند، این تیم اکنون یکی از شانس‌های نخست صعود به لیگ برتر محسوب می‌شد و مدیران آلومینیوم به فکر سال آینده و تلاش برای حضور مقتدر در لیگ یک نبودند.

* خیبر خرم‌آباد -  مس رفسنجان (تختی خرم‌آباد)
 داور:‌ وحید صالحی، کمک‌ها: محسن بابایی، حمید نادری و احمد عبدالخالقی، ناظر داوری: حبیب‌الله شیرازی

 خیبر پس از سه شکست پیاپی که متحمل شد، هفته پیش مقابل استقلال اهواز به برتری رسید و فاصله خود را با قعرنشینان به سه امتیاز رساند. پیروزی در این مسابقه به تیم لرستانی کمک می‌کند که در پایان یک فصل پراسترس، در لیگ دسته اول ماندگار شود و چشم امید به فصل‌های آینده بدوزد. مس هم مانند آلومینیوم انتظار پایان این فصل را می‌کشد تا برای سال آینده، تیمی ببندد در حد صعود. مطمئناً هواداران این تیم، روزهای تیره و تار ابتدای فصل را که با شکست‌های متوالی مس و سقوط این تیم به قعر جدول همراه بود، از یاد نبرده‌اند و نمی‌خواهند فصل بعد، مس از رده یازدهم فعلی به تیمی انتهای جدولی در فصل آینده تبدیل شود.

* استقلال اهواز - پارس جنوبی جم (تختی اهواز)
 داور:‌ حسین زمانی، کمک‌ها: محمدعلی پورمتقی، موسی محمدی‌راد و پیام ساری اصلانی، ناظر داوری: فرشید افشار

 جدال سر و ته لیگ دسته اول می‌تواند از چهره اولین تیم صعود کننده به لیگ برتر رونمایی کند. آبی‌پوشان جنوب هفته قبل برای بیست‌ویکمین بار در این فصل شکست خوردند و بیش از پیش، از اعتبار فوتبال خوزستان کاستند. برای مشاهده تفاوت سطح دو تیم، باید نگاهی به تعداد گل‌های خورده دو تیم بیندازیم. پارس جنوبی 12 گل از 32 بازی دریافت کرده اما دروازه استقلال در این تعداد بازی، 63 بار گشوده شده، یعنی بیش از پنج برابر پارس. شاگردان مهدی تارتار با پیروزی در دو مسابقه بسیار سخت گذشته خود، اینک می‌توانند مزد عملکرد باثبات خود را در اهواز بگیرند. در صورت پیروزی پارس جنوبی در این بازی (که احتمالی بیش از 90 درصد دارد) و نیز توقف ملوان مقابل خونه‌به‌خونه، تیم بوشهری جواز صعود به لیگ برتر فصل 97-96 را کسب می‌کند و خود را برای حضور قدرتمندانه در سطح اول فوتبال کشور آماده خواهد کرد.

* مس کرمان - نفت مسجدسلیمان (امام علی (ع) کرمان)
 داور:‌ احمد موسوی، کمک‌ها: محمدرضا فتحی، علی رعیت و عباس صادقی، ناظر داوری: محمد امیری

 مس با متحمل شدن سه باخت در این سه هفته، کاملاً شانس صعود را از دست داد و حسرت این تیم در بازگشت به لیگ برتر حداقل چهار ساله خواهد شد. نفت هم که با محمود فکری پیشرفت محسوسی در نتیجه‌گیری داشته، با 35 امتیاز همچنان خطر سقوط را احساس می‌کند. با این روند رو به رشد، بعید نیست فصل بعد نفت را در قامت یک مدعی ببینیم و این تیم با سرمربی جوان خود، شانس صعود به لیگ برتر داشته باشد.


*تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار