PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران قبل از دیدار با قطر گفت: این‌جا هستیم تا سه امتیاز کامل را از این بازی کسب کنیم اما عجله‌ای هم برای بردن نداریم چون فشاری روی تیم ما نیست.


کیهان ورزشی-

 کارلوس کروش در نشست خبری پیش از دیدار با قطر در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸، اظهار کرد: خوشحالیم و افتخار می‌کنیم که در قطر حضور داریم برای تیم قطر هم آرزوی موفقیت می‌کنم اما مطمئن باشید که ما این‌جا هستیم تا سه امتیاز کامل را از این بازی کسب کنیم و به جام جهانی روسیه صعود کنیم.

او درباره این که آیا در بازی با قطر با حریفی روبه‌رو خواهد شد که بسته و دفاعی بازی می‌کند؟ گفت: پس از شروع بازی و سپری شدن دقایقی از آن می‌توان به این سوال پاسخ داد.

در ادامه خبرنگاری به کروش گفت با توجه به این که قطر برای صعود به جام جهانی نیاز مبرم به پیروزی در این بازی دارد، این بازی را چطور می‌بیند؟ گفت: بارها گفته‌ام که ما قطر را به خوبی می‌شناسیم و با سیستم و طرز تفکر این تیم آشنا هستیم. فشار روی ما نیست و ما عجله‌ای برای بردن نداریم چون بازی فردا و بازی هفته آینده برابر چین می‌تواند در راه صعود به جام جهانی به ما کمک کند ولی این قطر است که باید سعی بیش‌تری بکند تا به گل برسد.

وی افزود: بازیکنان قطر چند هفته است که در اردو به سر می‌برند و این می‌تواند برای این تیم یک امتیاز مثبت تلقی شود. مطمئن هستم که فردا بهترین تیم به نتیجه لازم دست پیدا می‌کند.

سرمربی تیم ملی ایران درباره اتفاقاتی که در بازی دور رفت رخ داد، خاطر نشان کرد: اتفاقاتی که در بازی رفت پیش آمد، اکنون جزئی از تاریخ است و با گزارش ناظر و داور بازی و جرایم فیفا هر دو تیم لطمه خوردند و البته درس‌هایی هم یاد گرفتند. در بازی فردا با روحیه جوانمردانه وارد زمین خواهیم شد و هر دو تیم با احترام کامل نسبت به رقیب پا به میدان خواهند گذاشت. در هر دو تیم بازیکنان خوبی حضور دارند و می‌دانیم قطر بازیکنانی مانند خوخی، تاباتا، هیدوس و سباستین را در اختیار دارد و در تیم ما نیز بازیکنانی مانند جهانبخش، قوچان نژاد و آزمون حضور دارند و هر دو تیم تلاش می کنند تا بازی جوانمردانه‌ای را به نمایش بگذارند.

کی‌روش در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا با توجه به تغییر سرمربی قطر فکر می‌کند حریف فردای ایران نسبت به بازی رفت تغییری کرده است؟ گفت: ما اطلاعات لازم را راجع به قطر داریم. سرمربی و بازیکنان این تیم را کاملا می‌شناسیم. فوساتی نمی‌توانست ظرف سه چهار ماه معجزه کند اما بازیکنان قطر خوب هستند ولی ما آن‌ها را کاملا می‌شناسیم.

او در ادامه خطاب به یکی از روزنامه‌نگاران قطری گفت: کسب پیروزی، سرنوشت تیم‌ها را تغییر می‌دهد اما امیدوارم وقتی شما از پیروزی حرف می‌زنید، روی سخن‌تان با تیم ملی ایران باشد.

سرمربی تیم ملی ایران اضافه کرد: در تیم ملی ایران همیشه یک قدم را در نظر می‌گیریم و می‌خواهیم در ۹۰ دقیقه پیش رو بهترین تیم زمین باشیم و هر بار که بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم، پیروزی‌مان را تضمین کرده‌ایم. فردا شاهد بازی خوبی بین دو تیم خوب ایران و قطر خواهیم بود.

کروش در پاسخ به سوال خبرنگار ایرانی درباره جنگ روانی که سرمربی قطر به راه انداخته و گفت که چرا کی‌روش به جای صحبت درباره ملیت بازیکنان قطر، درباره ملیت بازیکنان پرتغال حرف نمی‌زند؟ گفت: وقتی من این گونه صحبت‌ها را انجام نداده‌ام، اگر خورخه فوساتی مربی باتجربه‌ای باشد آن حرف‌ها را به من نسبت نمی‌دهد. بنابراین من درباره این حرف‌ها هیچ نظری ندارم.

سرمربی تیم ملی ایران در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار قطری درباره درگیری‌های رخ داده در پایان بازی رفت اظهار کرد: جزییات زیادی در فوتبال هست که سرنوشت یک بازی را عوض می‌کند. در فوتبال تیمی که بیش‌تر گل می‌زند برنده می‌شود و اگر شما بخواهید به نتیجه دست پیدا کنید باید هم خوب دفاع کنید و هم بهتر حمله کنید. ناگفته نماند که در عین حال فوتبال بازی عجیب و غریبی است. همیشه بهترین تیم در زمین پیروز نمی‌شود اما تیمی که بهترین عملکرد را در زمین داشته باشد بخت بیش‌تری برای پیروزی دارد.

در ادامه خبرنگاری برداشت کروش را از فوتبال آسیا پرسید که سرمربی ایران پاسخ داد: این سوال بسیار پیچیده است و اکنون زمان مناسبی برای پاسخ دادن به آن نیست. فقط برای شما مثالی می‌زنم مطمئنا در تیم‌های آسیایی و آفریقایی، راهکارهای عمیقی که در تیم‌های اروپایی و آمریکایی برای پیروزی می‌بینیم دیده نمی‌شود و سال‌ها طول می‌کشد که سیستم رفاقتی به سیستم رقابتی اروپایی برسد.

او هم‌چنین درباره این که ایران در چند سال اخیر به عنوان مقتدرترین تیم آسیا شناخته شده است اما هنوز نتوانسته در جام جهانی موفق باشد گفت:‌ علت اصلی، به تجربه بازیکنان در سطح رقابتی بالاتر برمی‌گردد. بازیکنان تیم‌هایی مثل آرژانتین و فرانسه، هر آخر هفته یک فینال جام جهانی را بازی می‌کنند اما در آسیا تیم‌های ایرانی یا عربی یک بازی حساس دارند و بعد سه ماه رقابت‌ها در سطح پایین‌تر ادامه می‌یابد. ما در جام جهانی برزیل، در دیدارهای اول و دوم برابر نیجریه و آرژانتین سطح بالاتری داشتیم اما در بازی سوم نتوانستیم همان طور عمل کنیم.

در ادامه خبرنگاری از استراتژی کروش برای دیدار با قطر پرسید که وی پاسخ داد: در حال حاضر ما فقط بر اساس قوانین فیفا و روزهای فیفا پیش می‌رویم. ۵۰ درصد بازیکنان ما اکنون مشغول فوتبال در اروپا هستند و سعی کردیم بازیکنان اروپایی‌مان مستقیما به قطر بیایند و اکنون هم سعی می‌کنیم بازیکنان را از لحاظ ذهنی آماده بازی کنیم.

کیروش در ادامه در پاسخ به سوالی درباره انتقادهای فوساتی گفت: تا جایی که من متوجه شدم آقای فوساتی در این‌جا نسبت به صحبت‌هایی که اعتقاد داشته من گفته‌ام در رسانه‌ها واکنش نشان داده است. در درجه اول او نباید این صحبت‌ها را مطرح می‌کرد چون هر دو تیم باید با روحیه جوانمردانه وارد این بازی شوند. صحبت‌هایی که ایشان باید منعکس می‌کرد حقایقی بود که من مطرح کردم و به کشور قطر تبریک گفتم که توانسته میزبانی جام جهانی را کسب کند. من تاکید کرده بودم که این دستاورد مردم قطر است که توانسته‌اند به این مهم دست پیدا کنند. باز هم تبریک می‌گویم که قطر توانسته جام جهانی را بار دیگر به آسیا بیاورد. وقتی یک مربی فوتبال مثل من با ۳۶ سال تجربه به قطر می‌آید و می‌بیند که چقدر مربیان با سابقه در این کشور فعالیت می‌کنند و سعی می‌کنند با کار روی رده‌های پایه فوتبال را ارتقا دهند، از آن‌ها تشکر می‌کنم. امیدوارم آقای فوساتی این حرف‌ها را بشنود و فردا تاکید کند که تحسین من را نسبت به فوتبال قطر بازتاب دهد. در راه صعود به جام جهانی برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم چون قطر استحقاق فراتر از این‌ها را دارد اما نه به قیمت نتیجه نگرفتن فوتبال ایران، زیرا ایران، فراتر است.

برچسب ها: کارلوس کروش
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار