PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۱۸۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
بازي خوب از " اينستاگرام" مهم تر است
سال 95 سال درخشش لژيونرها بود.لژيونرهاي ايراني شاغل در ليگ هاي اروپايي در شش ماه دوم سال 95 گل كاشتند و سردار آزمون با گلهايي كه برابر تيم هاي بايرن مونيخ ، آژاكس و اتلتيكو مادريد در ليگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند و با گلي كه به تيم ملي كره جنوبي در مرحله مقدماتي جام جهاني زد در صدر برترين لژيونرهاي ايراني قرار گرفت.فوتبالدوستان وطني هر بار پاي تلويزيون براي تماشاي بازيهاي تيم روستوف روسيه در ليگ قهرمانان آسيا نشستند از درخشش سردار ايراني لذت بردند و اينك سردار پسر محبوب فوتبال ايران لقب گرفته است. حالا سردار در رداي مهاجمي گلزن به فوتبال جهان معرفي شده و دنياي تازه اي را براي ترقي خودش ترسيم كرده است. آزمون به زعم خود با تيم روستوف روسيه به روزهاي بزرگ مي انديشد و اميدوار است با روستوف به موفقیتی بزرگ در لیگ اروپا دست يابد.

برترين لژيونر ايراني در قاره سبز دراين باره مي گويد: امسال اولین باری بود که در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کردم. اگر چه من قبلا در لیگ اروپا بازی کرده بودم، ولی لیگ قهرمانان اروپا واقعا یک سطح متفاوتی دارد. یک تجربه خیلی بزرگی برایم بود و امیدوارم بتوانم با تجارب به دست آمده در ليگ قهرمانان به مهاجم بهتری بدل شوم. معتقدم که می‌توانم خیلی بهتر از شرایط کنونی باشم. فکر نمی‌کنم الان به افتخاری رسیده باشم.

راز موفقيت سردار در فوتبال را مي شود از ادبيات و تكه جملاتش در ماههاي گذشته پيدا كرد.تواضع سردار در اوج قابل توجه است و مي تواند براي فوتباليست هاي جوان الگو باشد:" اگر تصمیمات بهتری در فوتبالم می گرفتم شاید الان در جایگاه بهتری قرار داشتم، ولی هنوز معتقدم که راه طولانی در پیش‌رو دارم و تلاش می‌کنم پیشرفت داشته باشم و بهتر شوم و در آینده افتخارات بیشتری کسب کنم."

مسيري كه سردار آزمون در پيش گرفته اميدواركننده است و ادامه همين روند مي تواند فوروارد جوان و كنوني روستوف را به قله هاي تازه اي برساند. او از سال 2014 كه جامه تيم ملي ايران بر تن كرد در 22 بازي ملي 16 گل زده است . سردار 22 ساله فرصت دارد كه تعداد گلهاي خود را بيشتر كند گرچه دغدغه فوروارد روستوف ثبت آمار نيست بلكه موفقيت تيمي است:" اصلا به این جور چیزها فکر نمی‌کنم. آنچه که تمرکزم را روی آن معطوف کرده‌ام این است همواره بتوانم بهترین عملکردم را برای تیم‌ ‌ملی نشان دهم و همیشه به یاد داشته باشم که بازی برای تیم‌ ‌ملی بالاترین افتخاری است که یک بازیکن می‌تواند داشته باشد."

سردار از مقايسه خود در عالم حرفه اي فوتبال استقبال نمي كند اما ديد گاه متفاوتي در مورد " رود فان نيستلروي" مهاجم هلندي و اسبق تيم هاي منچستريونايتد و رئال مادريد دارد زيرا كارلوس كروش سرمربي تيم ملي به مقايسه او و " نيستلروي" اشاره كرده بود: "مقایسه‌ها کار مرا سخت می‌کند و وظیفه‌ام را به عنوان یک بازیکن خیلی دشوارتر خواهد كرد. وقتی یک مربی بزرگ همچون كارلوس کروش بازیکن جوانی مثل من را با " نیستلروی" مقایسه می‌کند، افتخار بزرگی برای من است. کروش با نیستلروی کار کرده و از توانایی‌های او آگاه است و می‌داند که توانایی‌های من در چه حدی است. به همین خاطر این جور مقایسه ها برایم افتخار است."

سردار خارج از بحث فوتبال ورزشكاري خانواده دوست است و به پدر و مادرش عشق مي ورزد.او از وقتي به روسيه رفته با پدر و مادر خود زندگي مي كند:" خانواده‌ مهم‌ترین چیز است و داشتن چنین خانواده‌ای خیلی به من کمک کرد. آنها من را به خوبی درک کردند و به من کمک کردند تا پیشرفت کنم. پدر و مادرم اینجا هستند. گاهي بقیه اعضای خانواده مانند خواهرم، همسرش و عموهایم به اینجا سفر می کنند. آنها در روز اول به من گفتند که نمی خواهند به ایران بازگردند. تك تك اعضاي خانواده ام ورزشكار بودند. پدرم (خليل آزمون)را كه مي شناسيد او هشت سال در تیم ملی والیبال حضور داشت در شهرمان یعنی در گنبد کاووس، پدرم در والیبال به حقش نرسید. به همین دلیل او از من خواست تا فوتبالیست شوم. آرزوی او این بود که من فوتبالیست شوم. به همین خاطر گفته پدرم را در پیش گرفتم و راه فوتبالیست شدن را سر لوحه زندگی‌ام قرار دادم.هم چنين خواهرم نیز در تیم ملی والیبال بود. مادرم هم والیبال بازی می کرد.من در روسيه همه چيز دارم و مادرم غذاي موردعلاقه ام را درست مي كند. "چغرتمه" غذای محلی مردم گنبد است. غذایی است که با برنج و مرغ پخته می شود.

خصيصه ديگر سردار در فوتبال اخلاق حرفه اي است. او در هر تيمي كه بوده با همبازيانش رفاقت داشته است و يكي از دلايل موفقيت اين پسر مستعد در روابط صميمانه اش است:" من با همه بازیکنان روستوف دوست هستم. زمانی که در روبین کازان بازی می کردم، آنها به من احترام می گذاشتند و من هم بطور متقابل احترام شان حفظ مي كردم. دوستان زیادی از جمله تاراس بورلاک و ازدوئف داشتم و اکنون نیز بازیکنان روستوف دوستان من هستند. بازيكنان روستوف مثل برادرانم هستند.

سعيد عزت اللهي همبازي سابق ايراني سردار در تيم روستوف بدون ترديد صميمي ترين دوستش است. البته سعيد به تازگي از روستوف جدا شده و به آنژي روسيه ملحق شده است:"می توانم سعيد را برادر کوچکتر خودم بدانم. او بازیکن جوانی است و نیاز دارد که زمان زیادی کار کند. اغلب با او در این مورد صحبت می کنم زیرا می خواهم به او کمک کنم.سعيد دوسال از من كوچكتر است اما ما خیلی زود با هم دوست شدیم و مانند دو برادر هستیم."

تيم ملي ايران با بازيكنان شايسته اي در مرحله مقدماتي جام جهاني نتايج قابل توجهي كسب كرد و الان در صدر گروه خود در مرحله مقدماتي جام جهاني قرار دارد. البته سردار در مصاحبه هاي اخير خود واقعيتي را بازگو كرده است . ما براي راهيابي به جام جهاني بايد بازيهاي خيلي خوبي انجام دهيم:" در حال حاضر در صدر گروه مان در مرحله مقدماتي جام جهانی هستيم . بازیکنان جوان بزرگی داریم و البته به اندازه کافی برای صعود به جام جهانی قوی هستیم اما باید خیلی خوب بازی کنیم تا در جمع دو تیم اول گروه برای صعود به جام جهانی قرار داشته باشیم. ضمنا چندین سال است که بهترین تیم آسیا در رده بندی فیفا هستیم و الان تعداد بازیکنان ایرانی در اروپا فصل به فصل بیشتر می‌شود و این افتخاری است . هم چنين كارلوس كروش از باختن اصلا خوشش نمی آید. او از باخت نفرت دارد. ذهنیت کارلوس کروش، ذهنیت برنده است. او دوست دارد برنده شود و همیشه بهترین عملکرد را دارد تا بتواند همراه با تیم‌هایش پیروز شود. در چند سال گذشته با كروش دستاوردهای زیادی داشتیم،اگر تیم‌ ‌ملی ایران حمایت شود با هدایت این سرمربی پرتغالی به جام جهانی صعود خواهیم کرد.

مهم ترين نكته اي كه سردار را از فوتباليست هاي جوان ايراني جدا كرده است طرفداران ميليوني اش در شبكه هاي اجتماعي است.تعداد طرفداران سردار روز به روز در "اينستاگرام" بيشتر مي شوند و تعداد دوستدارانش به يك ميليون و ششصد هزار نفر رسيده است. يعني او از بازيكناتن سرخابي ها هم در " اينستاگرام" سبقت گرفته است:" من شبیه هواداران فوتبال هستم اما هیچ جوابی ندارم که چرا آنها به من علاقه دارند. اما هر بازیکنی که محبوبیت دارد، به این دلیل است که هواداران خود را در ورزشگاه تحت تاثیر قرار می دهد و آنها کمک می کنند تا بازی بهتری انجام دهد. این مورد در ایران و "روستوف" یکسان است و زمانی که طرفداران به ورزشگاه می آیند، تیم بازی بهتری انجام می دهد اما اگر شما را دوست نداشته باشند، کار شما در بازی دشوار خواهد شد.فکر نمی کنم که "اینستاگرام "عموما مهم باشد اما مهم تر از اینستاگرام باشگاه و روش بازی کردن من است. اینستاگرام تنها برای هواداران من است تا با آنها ارتباط بيشتري داشته باشم."

در حال حاضر علاقه سردار به " زلاتان ابراهيموويچ" مهاجم ارزشمند تيم منچستريونايتد بر هيچ كدام از طرفدارانش پوشيده نيست :"می خواهم که شبیه به زلاتان باشم. فکر نمی کنم الان شبیه او باشم.البته من به بازي زلاتان توجه مي كنم نه به سبك زندگي اش.من نمی دانم که او چه شخصیتی در زندگی خصوصی اش دارد اما مطمئنم یک جنتلمن است.او الگوي خارجي ام در عالم فوتبال است و همانطور كه بارها در مصاحبه هاي خود گفته ام علي دايي الگوي من در فوتبال ايران بوده است."

شماره بيست تيم ملي ايران از ليگ قهرمانان امسال خاطرات زيادي دارد. عبور از "بواتنگ" مدافع ملي پوش بايرن مونيخ و ضربه نهايي اش كه به تور دروازه تيم مطرح آلماني چسبيد و روستوف را در ديدار خانگي پيروز كرد:" درباره بواتنگ فقط مي توانم بگويم كه او در زمين فوتبال یک هیولاست. او مرا در جریان بازی هل می داد و كتفم چند روز پس از بازي درد داشت .البته "گودين " مدافع اورگوئه اي اتلتيكو مادريد هم فوق العاده است و از بهترين هاي جهان مي باشد.

آخرين بحث مربوط به سردار آزمون كه در هفته هاي پاياني سال 95 علاقه به ميان آمد صحبت هاي او درباره عالم سينما بود. او با تواضع خاص خودش اعلام كرد كه در بازيگري استعدادي ندارد و تمركزش را روي تمرينات و بازيهاي آينده خود در ميادين اروپايي گذاشته است اما در خانواده سينماي ايران دوستاني دارد كه آثارشان را دنبال مي كند. مثل شهاب حسيني بازيگر مطرح سينماي ايران يا اميرجعفري و پژمان بازغي دو بازيگري كه به فوتبال و رويداديش علاقه مند هستند.

* کیوان طباطبایی

برچسب ها: سردار آزمون
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نورآبادی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
0
0
سالهاست خواننده شما هستم و از مطالب بزرگانی چون د.اسداللهی و ... بسیار آموحته ام .ویژه نامه عید امسال را با بدبختی خریدم دستتون درد نکنه اما کاشکی با کی روش هم مصاحبه می کردید .غیر از احبار کپی شده خبرگزاری ها خبرتازه ای در سایت شما ندیدم. کپی اخبار توهین به شعور خوانندگان است مطالی خارجی مثل سابق قوی نیست و کشتی کیهان ورزشی راضی مان نمی کند مطلب تخصصی در کشتی ندارید.کیهان ورزشی مثل سابق زنده نیست حداقوت حسته نباشید دوستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار