PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
سيامك نعمتي هافبك نفوذي و باآتيه تيم پيكان تهران از دلايل موفقيت خودروسازان مي گويد
ليگ برتر امسال گلهاي زيبايي داشته اما گل نخست تيم پيكان به تيم استقلال تهران در خاطر دوستداران فوتبال ثبت شد. گلي كه هرگز از خاطره ها پاك نخواهد شد. شوت ديدني و راه دور سيامك نعمتي هافبك نفوذي پيكان به تور دروازه استقلالي ها نشست و نام و چهره او را بر سر زبانها انداخت.زننده گل زيباي پيكان ميهمان اين هفته ما است. بازيكني كه در فصل جاري ليگ برتر در حد وقواره يك هافبك خوش فكر و تكنيكي ظاهر شده و اگر قدر خودش را بداند مي تواند آينده روشني در فوتبال ايران داشته باشد.

پايتخت نشين

-سيامك نعمتي هافبك نفوذي آلاشت تيم پيكان متولد تهران است:"خانه ما در دوران نوجواني ام در محله مهرآباد تهران بود و وقتي بزرگتر شدم به محله دهكده المپيك نقل مكان كرديم ."

-او در 28 فروردين 1373 ديده به جهان گشود.

- سيامك در خانواده اي ورزشي ورزشكار شد و دراين باره به كيهان ورزشي مي گويد:برادر بزرگترم فوتباليست بود و در همين تيم پيكان بازي مي كرد.سعيد نعمتي زودتر از من وارد چرخه فوتبال شد و او بود كه به من روحيه و انگيزه داد تا فوتباليست شوم. البته برادرم سالهاي گذشته در ليگ دسته اول حاضر بود. پدرم نيز در جواني واليبال بازي مي كرد و ورزشكاران را دوست دارد. وجود پدر و برادر ورزشكارم موجب شد تا من هم فوتباليست شوم. آنها مشوقم بوده اند.

-او فقط يك برادر دارد و در حال حاضر مجرد است: " فعلا همه حواسم را روي فوتبال و درس خواندن گذاشته ام. اگر اوضاعم از نظر مالي تامين شود مثل همه در آينده تشكيل خانواده خواهم داد."

-سيامك نعمتي هافبك چپ و راست تيم پيكان تهران دانشجو است:" دانشجوي رشته سخت افزار كامپيوتر هستم.پس از كسب ديپلم معطل نكردم و به دانشگاه رفتم و دوست دارم كه تا حد امكان ادامه تحصيل دهم. درس خواندن در كنار ورزش كردن مي تواند آينده يك ورزشكار را تضمين كند. دوران بازيگري به پايان مي رسد و ما بايد به آينده توجه كنيم تا در زندگي عقب نمانيم."

از جزيره كيش تا پيكان

-سيامك درباره نحوه ورودش به دنياي فوتبال مي گويد:من از زمين خاكي ميدان فتح تهران شروع كردم و از همان جا بود كه فوتبال و ورزش كردن را جدي گرفتم.وقتي نوجوان بودم خانواده ما براي مدتي به جزيره كيش رفت و ما در مكاني توريستي سكونت كرديم. من در كيش فوتبال بازي مي كردم و حتي كشتي گير شدم. حدود سه سال كشتي مي گرفتم و وقتي دوباره به تهران برگشتيم من دوباره به زمين هاي فوتبال برگشتم و كشتي گرفتن را كنار گذاشتم.

-وي ادامه داد:من به تيم نونهالان باشگاه سايپا ملحق شدم و سپس در تيم نوجوانان اين باشگاه هم بازي كردم. من محصول تيم هاي پايه باشگاه سايپا هستم.پس از سايپا به مدت سه سال به تيم هاي پايه باشگاه استيل آذين پيوستم.سپس مشمول خدمت مقدس سربازي شدم و مثل همه فوتباليست ها به يك تيم نظامي رفتم و براي تيم فوتبال بزرگسالان باشگاه مقاومت تهران بازي كردم. دو سال در مقاومت بودم و زماني كه سربازي ام به پايان رسيد با تماس يكي از مربيانم در فوتبال پايه به تيم فوتبال بزرگسالان باشگاه پيكان تهران پيوستم.

-نعمتي درباره پيوستن خود به تيم پيكان تهران مي گويد:سربازي ام به پايان رسيده بود كه آقاي رضا مرتضي زاده مربي گذشته ام به من زنگ زد و از شرايط حاكم بر باشگاه پيكان گفت و اين كه باشگاه پيكان خواهانم است. من هم به صحبت هاي مربي ام اطمينان كردم و با باشگاه پيكان قرارداد رسمي بستم. زماني كه به پيكان رفتم آقاي منصور ابراهيم زاده سرمربي بود.اتفاقا خوشحالم كه به باشگاه پيكان آمدم و توانستم در اين مدت از نظر فني پيشرفت كنم.

مدافع راست پيكان هم بوده ام

-وي ادامه داد:سيامك درباره اولين بازي خود در ليگ برتر به كيهان ورزشي مي گويد:فكر كنم دو سال پيش بود كه براي اولين بار در ليگ برتر به ميدان رفتم. ما مقابل تيم نفت مسجد سليمان بازي كرديم و نتيجه اين ديدار با تساوي بدون گل به پايان رسيد. من براي حضور در اين بازي انگيزه زيادي داشتم زيرا اولين بازي ام در ليگ بود و مي خواستم خود را در نخستين بازي ثابت كنم. نوزده ساله بودم و تجربه كردن ميدان ليگ برتر برايم جالب و ارزشمند بود.

-نعمتي درباره سقوط پيكان در دو فصل گذشته ليگ برتر مي گويد:ما از تيم خوبي برخوردار بوديم و انصافا نفرات مان از كيفيت بالايي برخوردار بودند.اگر بگويم بازيهاي ضعيفي انجام داديم و دليل سقوط مان ارائه بازيهاي بي كيفيت بود واقعيت را بازگو نكرده ام. خداوكيلي تيم ما در همان فصل نمايش مناسبي داشت اما نمي دانم چرا توپ هاي ما از خط دروازه حريفان نمي گذشت و وارد دروازه نمي شد.هر كاري كرديم تا پيكان به ليگ دسته اول سقوط نكند اما شانس يارمان نبود و آخرسر تيم ما سقوط كرد.البته در ليگ دسته اول گل كاشتيم و با سرمربيگري عليرضا مرزبان به ليگ برتر برگشتيم.

-سيامك درباره پست اصلي خود در ميدان فوتبال گفت: من هافبك نفوذي هستم . پشت فوروارد هم بازي مي كنم و توانايي بازي در دو پست هافبك راست و چپ را دارم. زماني كه آقاي مرزبان سرمربي تيم پيكان در ليگ دسته اول بود من به عنوان مدافع راست بازي مي كردم و مربي از من مي خواست در كار دفاعي تيم مشاركت داشته باشم.

بي تجربگي و محروميت

-گرچه نعمتي فوتباليست باكيفيتي است اما از داوران در فصل جاري چند كارت زرد گرفته است. خودش دراين خصوص توضيح داد و گفت:قبول دارم كه امسال در ليگ برتر كارت هاي بي موردي گرفته ام و مي توانستم كمتر به داوران اعتراض كنم و جريمه نشوم.خوشبختانه تاكنون از داوران كارت قرمز دريافت نكرده ام( مي خندد) و محروميتم به علت سه اخطاره شدن بوده است.اگر دليل محروميت هايم را مي خواهيد بدانيد در يك كلام بي تجربگي خودم بوده است.بازيكن بايد بداند كه راي داور در بازي به هيچ وجه برنمي گردد و داور تصميم گيرنده است و اعتراض بازيكن موجب نمي شود راي داور در زمين تغيير كند. بي تجربگي براي بازيكنان جوان مضر است و ما بايد ياد بگيريم كه داور در زمين تصميم گيرنده نهايي است و هر چه او بگويد در زمين اجرا خواهد شد.

-سيامك درباره اوج گيري تيم پيكان در فصل جاري ليگ برتر به كيهان ورزشي مي گويد:شرايط امسال تيم پيكان از هر نظر مهيا است. كادرفني خوب، بازيكنان آماده و باانگيزه و تلفيق جوانان و باتجربه موجب شده تا پيكان در تمامي ميادين ليگ برتر به نتايج دلخواه خود برسد.هدف پيكان در ليگ شانزدهم بقاي تيم بود اما با كسب نتايج مطلوب به جايگاه بهتري در جدول رده بندي رسيده ايم. هدف ما در آغاز ليگ امسسال كسب سهميه ورودي به ليگ قهرمانان آسيا نبود ولي با نتايج به دست آمده شانس مان براي آسيايي شدن بالا رفته است و اميدوارم امسال سهميه آسيايي را بگيريم.

گل من به استقلال در ذهن مردم باقي ماند

-مهاجم تيم پيكان در ليگ شانزدهم سه گل زده و سه پاس گل داده و يك پنالتي نيز براي تيم خود گرفته است. بخصوص كه گل او به تيم استقلال به شكل زيبايي به ثمر رسيد:"من به تيم هاي سپاهان اصفهان، گسترش فولاد تبريز و استقلال تهران گل زده ام.البته گلي كه به استقلال زدم بيشتر از تمامي كارهايي كه امسال انجام داده ام ديده شده است. به هر حال من در پخش مستقيم دروازه استقلال بازي كردم و همه اين گل را ديدند و خداراشكر كه اين گل در ذهن همگان باقي مانده است .فوتبال همين است گاهي يك ضربه چنان به تور حريف مي چسبد كه بازيكن از به ثمررسيدن گل به وجد مي آيد.

-او اضافه كرد: وقتي همه چيز جفت و جور باشد و شرايطي بر تيم حاكم شود كه همه براي موفقيت تيم هم تلاش كنند گلهاي زيبا نيز به ثمر مي رسد.ضمنا بايد عرض كنم كه كادرفني پيكان به بازيكنان جوان اعتماد به نفس مضاعف داده است. مربيان طوري با بازيكنان در تمرين رفتار كرده اند كه اعتماد به نفس بازيكنان در از ابتداي ليگ دوچندان شده است و خروجي اين اتفاق كسب نتايج دلخواه در بيشتر بازيهاي امسال مان بوده است.

-نعمتي ادامه داد: يك اتفاق خوب هم در پايان رخ داده است و آن هم تغيير تاكتيك تيم ما در در بيشتر بازي ها بوده است.كادرفني خوبي داريم و هر جا كارمان گره بخورد با تغيير تاكتيك از مهلكه خارج شده ايم.كادرفني پيكان بخصوص آقاي مجيد جلالي در تغيير تاكتيك از توانايي بالاي برخوردار است و سواي تلاش بازيكنان باتجربه و جوان ،رمز موفقيت مان در همين موضوع خلاصه مي شود. آقا مجيد به تيم پيكان روح و شكل تازه اي داده است . بازيكنان مصدوم مان بموقع رسيدند و تيم در شرايط حساس زير فشار محروميت و مصدوميت نبود.

"منشا " قادر است در اروپا بازي كند

-"گادوين منشا "مهاجم آفريقايي تيم پيكان در فصل جاري ليگ عملكرد مناسبي داشته است و نعمتي درباره همبازي خارجي خود عنوان كرد:منشا فوتباليست خوبي است و توانايي بالايي در حمل توپ دارد و اگر قدر توانايي هاي خود را بداند قادر است در اروپا فوتبال بازي كند."منشا" در آغاز فصل گلي نزد اما رفته رفته خودش را ثابت كرد.به نظر من بازيكنان خارجي در ابتداي ورودشان به تيم به دليل عدم آشنايي با محيط و همبازيان خود كيفيت لازم را پيدا نمي كنند اما با گذشت زمان و شناخت بيشتر از محيط و فضاي تيم مي توانند خودنمايي و در صورت داشتن آمادگي و توانايي به تيم خود كمك كنند."منشا " چنين وضعي در تيم ما داشت اما الان جزو بازيكنان خوب خارجي ليگ است."منشا" از بازي استقلال در دور رفت به مهاجم اثرگذاري بدل شد و حالا براي تيم ما يك مهره كليدي قلمداد مي شود.

-سيامك نعمتي در زماني كه براي تيم هاي پايه بازي مي كرد هر سال به اردوهاي تيم ملي در رده پايه دعوت مي شد:"من در تمامي رده هاي پايه به تيم ملي دعوت شدم و البته با نظر كادرفني در آخرين اردوها خط مي خوردم يا بازي به من نمي رسيد. كادرفني تصميم گيرنده اول و آخر است و بازيكنان با نظر مثبت مربيان وارد زمين مي شوند.ضمنا در دوراني كه آقاي اكبر محمدي سرمربي تيم جوانان ايران بود من در تيم جوانان حاضر بودم ولي به علت مصدوميت شديد از ليست تيم خط خوردم.

رونالدو الگوي فني ام است

-او ادامه داد: سال 1396 سال جام جهاني است و اگر تيم ملي به جام جهاني صعود كند كه اميدوارم چنين اتفاقي رخ دهد تمامي بازيكنان حاضر در ليگ برتر باانگيزه بالا تمرين و بازي مي كنند.من هم مثل تمامي بازيكنان جوان ليگ دوست دارم به تيم ملي دعوت شوم و حتي خود را به كادرفني تيم ملي تحميل كنم.اميدوارم كارلوس كروش سرمربي تيم ملي براي يكبار هم كه شده مرا به تيم ملي دعوت كند.

-كريس رونالدوي پرتغالي و مرد سال جهان الگوي فني سيامك نعمتي است:"من در پستي بازي مي كنم كه رونالدو حضور دارد و حركات و نفوذهايش در بازي را دنبال مي كنم و او الگوي فني ام است.بازيهاي رونالدو را تعقيب مي كنم و سعي مي كنم از نحوه حركات و نفوذهايش در زمين الگوبرداري نمايم."

-نوبت به سوالات غير ورزشي مي رسد و او به كيهان ورزشي مي گويد:عادت دارم كه هر 48 ساعت يكبار كتاب هاي درسي خود را مرور كنم تا از درس هاي دانشگاه خود عقب نمانم.اصلا آدم شكمويي نيستم و دوست دارم روز پيش از بازي فقط ماهي بخورم تا سنگين نشوم. معمولا در اردوها ماهي و ماكاروني مي خورم و اين دو غذا را دوست دارم.

-وي ادامه داد:" آلاشت" زادگاه پدري ام را دوست دارم و معمولا در خردادماه براي يك هفته به اين شهر خوش و آب هواي مازندران سفر مي كنم.بهترين جا براي استراحت و ريكاوري است و ارتفاعاتش از طبيعت بي نظيري برخوردار مي باشد.

-سياوش يزداني ، محمد صادق باراني و امير عباس آئينه چي دوستان صميمي سيامك در فوتبال هستند"با اين سه بازيكن خوب پيكان خيلي رفيقم و بطور معمول با آنها در اردوها هم اتاق مي شوم.

- او اضافه كرد: اوقات فراغتم را با رفقا تقسيم مي كنيم و معمولا با دوستان مشغول بازي " پلي استيشن " مي شويم.گاهي اوقات هم با رفقا به سالن " بيليارد" يا بولينگ" مي رويم. دوست دارم كه زمان بيكاري ام را با بازيهاي ورزشي پر كنم.

خدا رحم كرد

-سيامك درباره شاگردي مجيد جلالي سرمربي كنوني تيم پيكان تهران گفت:آقا مجيد كوهي از تجربه است و هر فوتباليست جواني آرزو دارد كه يكبار هم شده شاگرد اين مربي خوب باشد.امسال پيكان با برنامه ريزي و هدايت موثر آقا مجيد توانسته نتايج خوبي در ليگ شانزدهم كسب كند . آقاي جلالي نقش موثري در هدايت تيم پيكان دارد و اميدوارم كه تا پايان فصل همين روند را ادامه دهيم.

- در انتهاي گفت و گو با نعمتي بازگشتي به گذشته داشتيم و از او درباره مصدوميت شديد چشمش در ليگ دسته اول پرسيديم. مصدوميتي كه سبب نگراني خانواده و دوستان سيامك شد:"فصل گذشته بود كه در ليگ دسته اول از ناحيه چشم با مصدوميت شديدي مواجه شدم. بطوريكه يكي از چشم هايم بسته شد و نمي توانستم با چشمم جايي را ببينم. برخي پزشكان در ابتدا تشخيص دادند كه چشمم را بايد تخليه كنم و چشم من بينايي خود را از دست داده است. اين خبر سبب ناراحتي فاميل و رفقا شد و از نظر روحي ضربه خوردم ولي پس از مراجعه به پزشك ديگري متوجه شدم كه ورم چشم من مي خوابد و بنا به تشخيص پزشك دوم از نظر بينايي مشكلي پيدا نمي كنم.خوشبختانه با تشخيص درست پزشك دوم كم كم درمان شدم و الان مشكل بينايي ندارم.خلاصه اين كه خدا به من رحم كرد و بينايي ام را از دست ندادم.

-مصاحبه اي اخيرا از نعمتي در رسانه ها چاپ شد با اين مضمون كه او عليه "گادوين منشا" موضع گيري كرده است . سيامك دراين باره به كيهان ورزشي گفت:متاسفانه برخي سايت هاي ورزشي طوري درباره بازيهاي پيكان مي نوشتند كه ظاهرا " منشا" يك تنه براي پيكان امتياز كسب مي كند.من در مصاحبه ام گفتم كه " منشا" در حضور ساير بازيكنان براي پيكان گل مي زند و نبايد زحمات ساير بازيكنان را ناديده بگيريم."منشا" دوست صميمي ام است و ما در بيشتر اوقات باهم هستيم اما اين طور تعبيرها از بازيهاي پيكان روي روحيه تيمي تاثير منفي مي گذارد.

-وي در خاتمه گفت: از خانواده و حميد نعمتي برادر بزرگترم بابت زحمات و حمايت هايشان تشكر مي كنم. هم چنين از مجله كيهان ورزشي بابت اين گفت و گو كه موجب ايجاد انگيزه در بازيكنان جوان مي شود ممنون هستم.

* کیوان طباطبایی

برچسب ها: سیامک نعمتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار