PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۳۱۶۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
صادق محرمي مدافع راست تيم پرسپوليس، دلايل صدرنشيني شان را بازگو مي كند
چند فصلي است كه بازيكن جواني در پست دفاع راست به ميدان مي رود كه كم اشتباه و روبه جلو است. نفوذها و سانترهايش در جناح راست توجه هر فوتبالدوستي را جلب مي كند. صحبت از صادق محرمي بازيكن جوان تيم پرسپوليس است كه در هفته هاي گذشته از خود در پست دفاع راست نمايش قابل قبولي ارائه داده است. محرمي كه ما را بواسطه فاميلي اش به ياد مجتبي محرمي يكي از بهترين فوتباليست هاي پرسپوليس و تيم ملي در دهه هاي شصت و هفتاد مي اندازد از پتانسيل بالايي برخوردار است و اگر فرامين مربيان خود را گوش كند قادر است در عرصه فوتبال پيشرفت كند.او ميهمان اين هفته "نگاه چند بعدي" است.

زادگاهش "گيسوم" گيلان است

-زادگاه صادق محرمي مدافع راست تيم پرسپوليس منطقه ديدني و ساحلي "گيسوم" است :"هر كسي به گيسوم سفر كرده از طبيعت بي نظيرش لذت برده است. من در اين منطقه سرسبز فوتباليست شدم و هرگاه تمرينات تعطيل شود به گيسوم برمي گردم تا در كنار خانواده باشم و از طبيعت زادگاهم لذت ببرم."

-بازيكن تيم پرسپوليس در خانواده اي فوتباليست شد كه پيشينه ورزشي نداشتند:"شغل پدرم آزاد است .پدرم ورزشكار نبود اما من و برادر كوچكترم به فوتبال علاقه مند بوديم. من فوتباليست شدم و الان در خدمت پرسپوليس هستم. برادر كوچكترم نيز عضو تيم نوجوانان باشگاه ملوان است .من يك برادر بيشتر ندارم."

-صادق ديپلمه است:"اوائل كه ديپلم گرفته بودم به ادامه تحصيل فكر مي كردم.با گذشت زمان و حضور پياپي در اردوها و تمرينات شرايط ديگري رقم خورد و ادامه تحصيل ندادم."

-در حال حاضر در محله تهرانسر سكونت دارد:"فعلا در اين محله هستم شايد در آينده به محله ديگري بروم."

-محرمي مجرد است:" فعلا كه برنامه اي براي ازدواج ندارم و فقط به فوتبال و ترقي در اين رشته ورزشي فكر مي كنم."

محصول باشگاه ملوان

-بازيكن تيم پرسپوليس درباره نحوه ورودش به عالم فوتبال مي گويد:من فوتبالم را از تالش شروع كردم و سپس راهي تيم نوجوانان باشگاه ملوان بندرانزلي شدم.آقاي حسني مقدم اولين مربي ام در تيم هاي پايه ملوان بود و لازم است از زحمات اين مربي زحمتكش قدرداني كنم.در همين برهه بود كه به اردوي تيم نوجوانان ايران دعوت شدم . آقاي علي دوستي مهر سرمربي مان بود و دوران خوبي را با تيم نوجوانان پشت سر گذاشتم. پس از حضور در تيم هاي جوانان ، اميد باشگاه ملوان بندر انزلي بنا به صلاحديد كادرفني تيم بزرگسالان فرصت يافتم به تيم بزرگسالان ملوان ملحق شوم. آقاي اسكوچيچ در آن برهه سرمربي تيم ملوان بود و ترجيح داد كه من به تيم بزرگسالان اضافه شوم.اسكوچيچ به جوانان ملوان ميدان داد و من هم از اين فرصت استفاده كردم و به مرور زمان به تركيب تيم ملوان اضافه شدم.

ماهيني پيشنهاد داد و پرسپوليسي شدم

-وي در خصوص پيوستنش به تيم پرسپوليس به كيهان ورزشي گفت:من حدود سه فصل بود كه در رده بزرگسالان ملوان بازي مي كردم و سه سال است كه در ليگ برتر به ميدان مي روم و مطمئنا بيشتر مربيان از من شناخت دارند.حسين ماهيني در يك ماه پاياني فصل گذشته ليگ برتر با من درباره حضورم در پرسپوليس صحبت كرد.البته در آن برهه جوابي ندادم و روي پيشنهاد ماهيني فكر كردم.فصل گذشته ليگ كه تمام شد دوباره با ماهيني صحبت كردم و شرايط حضورم در پرسپوليس مهيا شد و پيراهن پرسپوليس را برتن كردم.

-صادق محرمي اضافه كرد:حقيقتا از دوران كودكي طرفدار تيم پرسپوليس بودم و اين تيم را دوست داشتم.وقتي پيشنهاد پرسپوليس را دريافت كردم فرصت را از دست ندادم و پرسپوليسي شدم.

-صادق درباره پست اصلي خود در زمين مي گويد:در تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران در پست دفاع راست بازی می‌کردم اما در ملوان بیشتر در پست هافبک راست بودم. در پرسپولیس هم بیشتر در پست دفاع راست به میدان رفته ام.

بحران مالي و پنالتي هاي گم شده علت سقوط ملوان بود

-صادق درباره اولين بازي خود در ليگ برتر مي گويد:اولين بازي من در ليگ برتر با پيراهن ملوان بود و ما مقابل تيم سپاهان اصفهان به ميدان رفتيم.فكر كنم بازي را با نتيجه دو بريك برديم و بازي خوبي از آب درآمد.

-محرمي درباره نقش اسكوچيچ مربي اسبق ملوان بندر انزلي در رشد فوتبالي خود گفت:اسكوچيچ در ملوان مايل بود كه به بازيكنان جوان بيشتر ميدان بدهد.از همين رو من توسط اسكوچيچ در ملوان بازي كردم و البته تمامي اينها به علت برنامه ريزي باشگاه ملوان بود كه هميشه به بازيكنان جوان بها مي دهد و به دنبال جوانگرايي است.

-بازيكن تيم پرسپوليس درباره علت سقوط ملوان بندر انزلي در فصل گذشته ليگ برتر به كيهان ورزشي مي گويد:علت سقوط ملوان به ليگ دسته اول كاملا مشخص است. ملوان سالهاست كه از نظر مالي مشكل دارد . بحران مالي فصل گذشته به ملوان لطمه زد و تيم رفته رفته در مسير سقوط قرار گرفت.البته ملوان در چندين بازي هم دچار بدشانسي شد و توپ هاي بازيكنانش به گل بدل نشد و همين طوري كلي امتياز از دست داد.انصافا ده پنالتي تيم ملوان در فصل گذشته ليگ برتر ناديده گرفته شد و داوران عليه ما اشتباه كردند. اگر همان پنالتي را برايمان گرفته بودند احتمالا ملوان سقوط نمي كرد.

-او ادامه داد: حميد استيلي فصل گذشته براي مقطعي به ملوان آمد و سرمربي تيم شد. آقاي استيلي براي كمك به ملوان آمده بود و خيلي تلاش كرد تا تيم را از بحران نجات دهد اما داوري به ضرر ملوان بود و شرايط پيرامون اجازه نمي داد تا برنامه هاي خود را تمام و كمال اجرايي نمايد. با اين حال ملوان سقوط كرد اما امسال با كادرفني جديد و بازيكنان خوب توانسته در ليگ دسته اول نتايج خوبي كسب كند و الان موقعيت خوبي در جدول ليگ دسته اول دارد. ملوان از تيم هاي ريشه دار فوتبال ما است و طرفداران بسياري دارد.

استيلي از جوانگرايي نمي ترسيد

-صادق درباره اولين بازي خود با پيراهن پرسپوليس مي گويد:اولين بازي من براي پرسپوليس برابر تيم سپاهان اصفهان بود. من بنا به صلاحديد برانكو در دقيقه پاياني به ميدان رفتم و سعي كردم در همان دقايق بهترين بازي خود را انجام دهم.اتفاقا پرسپوليس بازي را برد و يكي از بهترين بازيهاي خود را انجام داد.

-از محرمي درباره شكست سنگين تيم ملوان برابر پرسپوليس در سالهاي گذشته پرسيديم. ديداري كه با نتيجه شش بر صفر به سود پرسپوليس به پايان رسيد. صادق دراين باره خاطرنشان كرد:فكر كنم روز خوب پرسپوليس بود و ملوان در اين بازي نتوانست در حدو اندازه واقعي خود ظاهر شود.شيرازه تيم ما پس از خوردن چند گل از هم پاشيد و بازيكنان ما از نظر روحي تضعيف شدند و ملوان شكست سختي را متحمل شد. به هر حال تيمي كه شش گل مي خورد روحيه بازيكنانش از بين مي رود و هر نتيجه اي هم رخ خواهد داد.

-او ادامه داد: البته ملوان در ليگ برتر اين باخت را جبران كرد و مازيار زارع با اخراج گلر ملوان درون دروازه قرار گرفت و يك پنالتي پرسپوليس را مهار كرد. به نظر من بازي خوبي بود و دو تيم بازي تماشاگرپسندي را به نمايش گذاشتند.

-محرمي دوباره به حضور حميد استيلي بر روي نيمكت ملوان اشاره كرد و گفت:آقاي استيلي در ملوان تصميمات خوبي گرفت كه يكي از آنها ميدان دادن به بازيكنان جوان بود. استيلي از بازي دادن بازيكنان جوان و باانگيزه ترس نداشت.او پنج الي شش بازيكن جوان ملوان را به تيم بزرگسالان آورد و از آنها در ليگ برتر استفاده كرد. اتفاق خوبي كه مي بايست از سوي مربيان محترم فوتبال ما موردتوجه قرار بگيرد.

پرسپوليسي ها در كنار برانكو احساس خستگي نمي كنند

-يكي از بهترين بازيهاي محرمي در ليگ امسال برابر تيم فولاد خوزستان بود. او در پست دفاع راست پرسپوليس بازي كرد :"بازي برگشت فولاد برابر پرسپوليس در اهواز خاطره انگيز شد.پرسپوليس در اهواز سه گل به فولاد زد و بچه ها يكي از بهترين بازيهاي خود را با پيراهن پرسپوليس انجام دادند. پرسپوليس در اين بازي همه كار كرد.خوشبختانه من در اين مسابقه كنار بزرگترهاي پرسپوليس توانستم دستورات كادرفني را انجام دهم و از كارشناس فني نمره خوبي بگيرم.واقعيت اين است كه در اين بازي انگيزه زيادي داشتم تا خودم را در تركيب اصلي پرسپوليس ثابت كنم."

-از محرمي درباره ويژگي هاي شخصيتي برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم پرسپوليس سوال كرديم كه صادق به كيهان ورزشي مي گويد:برانكو يك مربي خوش برخورد است كه انصافا با تمامي بازيكنان خود روابط خوبي دارد و سعي مي كند به تك تك بازيكنانش كمك كند.برانكو از نظر شخصيتي فوق العاده است و بازيكنان در كنار او احساس خستگي نمي كنند .انصافا كادرفني پرسپوليس عملكرد خوبي دارد و برنامه ريزي اش براي آماده سازي بازيكنان بي نظير است. نمايش تماشاگرپسند پرسپوليس در ليگ گوياي اين واقعيت است.

--صادق علت موفقيت و صدرنشيني تيم پرسپوليس را در ليگ امسال اين طور توصيف كرد:"مهم ترين عاملي كه باعث شده پرسپوليس صدرنشين شود و عزم خود را بر كسب قهرماني جزم كند جو حاكم در تيم است. همدلي مربيان و بازيكنان مهم ترين عامل صدرنشيني پرسپوليس بوده است.يكدلي در تيم ما محسوس است و بازيكنان براي كسب موفقيت پرسپوليس حاضر هستند در زمين فداكاري كنند و همه در خدمت تيم باشند.پرسپوليس با چنين روحيه اي در ميادين ليگ برتر حاضر مي شود و خوشبختانه يكدلي روز به روز در پرسپوليس بيشتر مي شود."

-محرمي اضافه كرد: البته تيم پرسپوليس از نظر فني نيز در شرايط خوبي بسر مي برد و تمهيدات مربيان براي ارتقاي فني و روحي تيم عالي بوده است. پرسپوليس در بيشتر بازيهاي خود موفق شده نظر مثبت تماشاگرانش را جلب كند. به هر روي با وجود شبكه هاي اجتماعي مي توان به نظر مثبت هواداران پرسپوليس پي برد.

انصاري رفيق شيشم است

-صادق محرمي با محمد انصاري مدافع تيم پرسپوليس صميمي است و دراين باره به كيهان ورزشي مي گويد:محمد رفيق شيش من در پرسپوليس است و از بازيكنان بااخلاق و آماده تيم ما به شمار مي آيد. البته با تمامي بازيكنان پرسپوليس روابط خوبي دارم اما با محمد روابط صميمي تري دارم.

-از محرمي سوال كرديم كه شانس قهرماني پرسپوليس چقدر است كه او گفت:امسال بازيكنان پرسپوليس هم قسم شده اند كه قهرمان ليگ برتر شوند.بازيكنان همدل شده اند تا طرفداران را در پايان فصل خوشحال كنند . ما با هر بردي كه در ليگ به دست مي آوريم يك قدم به قهرماني در ليگ نزديك مي شويم.ما به نتايج حريفان كاري نداريم بلكه فقط به جمع كردن سه امتيازها فكر مي كنيم تا جام را تصاحب كنيم.

-نوبت به سوالات غير ورزشي مي رسد:" بيشتر اوقات خانه هستم. آدمي نيستم كه استراحتم را فداي گشت و گذار شهري كنم. وقتي تمرين به پايان مي رسد بطور مستقيم راهي منزل مي شوم تا استراحت كنم.خانه من در محله تهرانسر واقع شده است . كساني كه مرا مي شناسند مي دانند كه آدم درون گرائي هستم .با شيطوني كردن در جمع دوستان ميانه اي ندارم و سعي مي كنم بيشتر شنونده باشم. بطوركلي آدم ساكتي هستم."

-او ادامه داد: واقعيت اين است كه فرصت مطالعه زياد ندارم و خيلي كم مي شود كه مطالعه كنم.ضمنا ما به علت برگزاري تمرينات در طول هفته فرصتي براي رفتن به سفر نداريم .بيشتر دنبال اين هستم تا روز بعد با توان بالا بر سر تمرين حاضر شوم.

صادق اضافه كرد: من عادت دارم كه به هيچ غذايي نه نگويم. همه غذاهاي را دوست دارم .ضمنا آشپزي بلد نيستم و اين روزها فقط غذاي رستوران هاي تهران را صرف مي كنم.

-محرمي درباره روزهاي نخست خود در تيم پرسپوليس مي گويد: واقعيت اين است كه در روزهاي ابتدايي همه چيز برايم كمي سخت بود اما رفته رفته با جو حاكم در پرسپوليس آشنا شدم و با روابط خوب بازيكنان باتجربه و جوان تيم توانستم مثل ساير بازيكنان انجام وظيفه كنم.همانطور كه گفتم جو خوبي در تيم پرسپوليس جاري است كه همه به دنبال كمك كردن به يكديگر هستند تا تيم به موفقيت برسد.

-صادق درباره دربي برگشت پايتخت مي گويد: استقلال رقيب پرسپوليس است و بيشتر بازيهاي پرسپوليس و استقلال زيبا از آب درآمده است.ما در دربي فقط به كسب پيروزي و خوشحالي طرفداران مان فكر مي كنيم ومي خواهيم با اقتدار در ليگ برتر امسال قهرمان شويم.پرسپوليس در بهترين شرايط خود در سالهاي گذشته قرار دارد و بچه ها مي خواهند با پيروزي در دربي به هواداران كادوي قبل از قهرماني را اهدا كنند.

-حادثه دردناك پلاسكو جامعه ايراني را متاثر كرد و بيشتر فوتباليست به خانواده هاي داغديده آتش نشانان تسليت گفتند و همدردي خود را با درگذشتگان حادثه پلاسكو اعلام كردند.صادق محرمي دراين خصوص به كيهان ورزشي گفت:من مثل تمامي مردم خوبمان ناراحت شدم و از طريق كيهان ورزشي مي خواهم به خانواده هاي داغديده بخصوص شهداي آتش نشاني تسليت بگويم . حقيقتا دل هر فردي با ديدن صحنه هاي تلخ حادثه پلاسكو به درد آمد . من با خانواده هاي عزادار و پرسنل زحمتكش آتش نشاني همدردي مي كنم .خدا تمامي مردان فداكار آتش نشاني را رحمت كند شجاعانه براي نجات مردم و خاموش كردن حريق ساختمان پلاسكو از جان خود گذشتند.

-صادق در پايان به كيهان ورزشي گفت: از شما بابت اين گفت و گو تشكر مي كنم. اين مصاحبه ها به بازيكنان جوان و شهرستاني انگيزه مضاعف مي دهد. هم چنين از خانواده و تمامي مربيانم بابت حمايت هايشان تشكر ويژه دارم.

* کیوان طباطبایی

برچسب ها: صادق محرمي
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
غلامي
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
0
دمتون گرم امسال پرسپوليس قهرمانه
hossin
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
0
سلام آفا کیوان خسته نیاشی برادر و مرسی از مصاحبه می خواستم از سایت کیهان ورزشی انتقاد کنم سایتتون ضعیفه و آدمو درگیر خودش نمی کنه برای همگی بخصوص آقا مدنی سیف اله محمود رسول و کامران آرزوی موفقیت می کنم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار