PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۱۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
گفت و گو با محمد ناصري دروازه بان تيم سياه جامگان خراسان
نزديك به يك فصلي است كه دروازه بان جوان و باآتيه اي در تيم سياه جامگان متولد شده است. صحبت از محمد ناصري دروازه بان جوان و مشهدي تيم سياه جامگان است كه در هر بازي چند واكنش قابل توجه دارد و جزو گلرهاي خوب ليگ برتر به شمار مي آيد. انصافا ناصري در تيم سياه جامگان يك مهره ارزشمند است و توانسته باآمادگي بالايش بخشي از ضعف هاي تيم خود را مرتفع سازد.ناصري سابقه بازي در تيم هاي جوانان و اميد ايران را دارد و اگر همين روند را ادامه دهد مطمئنا آينده روشني در فوتبال ايران خواهد داشت.او ميهمان اين هفته ما است.

زادگاهش مشهد است

-ميلاد محمد ناصري دروازه بان تيم سياه جامگان مشهد در 29 فروردين 1372 ثبت شده و شهر مقدس مشهد زادگاهش است:" من در بيشتر محلات مشهد سكونت داشته ام. خانه مان هر دو ياسه سال يكبار عوض شده و ما براي سكونت به محله ديگري رفته ايم."

- گلر تيم سياه جامگان در خانواده اي علاقه مند به ورزش دوران نوجواني خود را پشت سر گذاشته است:"پدرم ورزشكار حرفه اي نبود اما طرفدار كشتي و فوتبال بود و برخي رشته هاي ورزشي را دنبال مي كرد. من برادر ندارم . من تنها عضو خانواده بودم كه بطورحرفه اي وارد ورزش شدم.

-در حال حاضر دانشجو است:"فعلا دانشجوي رشته كارداني تربيت بدني هستم. البته تصميم دارم كه براي مقطع كارشناسي هم اقدام كنم.حضور پياپي بر سر تمرينات تيم سياه جامگان مشهد شرايط دشواري پيش رويم گذاشته است ولي در آينده مي خواهم براي مدرك كارشناسي اقدام كنم."

-محمد ناصري حدود سه سال است كه ازدواج كرده است:"زندگي خوبي دارم و لازم است از زحمات همسرم در زندگي مشترك تشكر كنم. به تازگي فرزندم متولد شده است. اسمش را "طاها" گذاشته ام و هر روز با پسرم بازي مي كنم. از زماني كه" طاها" به دنيا آمده است خانه مان رنگ و بوي ديگري پيدا كرده و من دوست دارم در كنار همسرم و پسرم باشم."

از پرسپوليس مشهد تا سياه جامگان

-محمد درباره نحوه ورودش به فوتبال حرفه اي مي گويد:مثل بيشتر بچه هاي علاقه مند به عالم توپ گرد از مدرسه فوتبال شروع كردم.وقتي به نوجواني رسيدم به سايپاي مشهد رفتم و در تيم نوجوانان اين باشگاه مشغول شدم. پس از مدتي به تيم نوجوانان پرسپوليس مشهد رفتم و در اين تيم نيز بازي كردم.همزمان بازي در فوتبال پايه مشهد از سوي علي دوستي مهر به تيم ملي جوانان ايران دعوت شدم . حضور در تيم نوجوانان ايران اتفاق خوبي بود و فوتبالم از اين طريق در ويترين قرار گرفت و سپس مشهد را به مقصد اصفهان ترك كردم و به تيم جوانان باشگاه سپاهان پيوستم. چهار سال تمام در اصفهان بودم و در تيم هاي جوانان، اميد و بزرگسالان سپاهان بازي كردم. البته در زماني كه به تيم بزرگسالان سپاهان اضافه شدم دروازه بانان باتجربه اي حضور داشتند و من به عنوان دروازه بان سوم در فهرست تيم سپاهان قرار گرفتم.در اين برهه در كنار دروازه باني چون سيد مهدي رحمتي، شهاب گردان و ....تمرين و از تجربياتشان استفاده كردم.

وي ادامه داد:پس از سپاهان به خدمت مقدس سربازي رفتم و به تيم گسترش فولاد تبريز به سرمربيگري رسول خطيبي پيوستم.شاگردي آقا رسول در گسترش فولاد تبريز باعث شد كه ايشان روي من شناخت پيدا كنند. خطيبي پس از مدتها به مشهد رفت و سرمربي تيم سياه جامگان شد. ايشان با من تماس گرفتند و از آن جا كه مي دانستند مشهدي هستم از من خواستند كه به شهرم برگردم و با تيم سياه جامگان قرارداد ببندم.خطيبي چندين هفته با سياه جامگان مشهد همكاري كرد اما وقتي ديد شرايط موردنظرشان در سياه جامگان مهيا نشده است از اين تيم جدا شد و آقاي فرهادكاظمي جانشين خطيبي در سياه جامگان شدند.

-ناصري اضافه كرد:كاظمي براي سياه جامگان زحمات زيادي كشيد ما با ايشان در ليگ برتر مانديم .با آمدن آقاي كاظمي اتفاقاتي هم رخ داد كه يكي از آنها جدايي محسن فروزان از سياه جامگان بود. كادرفني با رفتن فروزان به من فرصت داد و اين طور بود كه من به دروازه بان اول تيم سياه جامگان بدل شدم. الان يكسال است كه دروازه بان اول سياه جامگان هستم.

مسئولان محترم به فوتبال مشهد بها نمي دهند

-اولين بازي محمد ناصري در ليگ برتر مقابل تيم نفت تهران بود:"اولين بازي ام با پيروزي به پايان رسيد و سياه جامگان بازي را با نتيجه 2 بر يك به سود خود تمام كرد. بردخاطره انگيزي بود زيرا من براي اولين بار در ليگ برتر به ميدان مي رفتم و دوست داشتم كه برنده شويم."

-ناصري در بيشتر بازيهاي تيم سياه جامگان مشهد حضور چشمگيري داشته است اما خط دفاع تيمش عملكرد مقتدرانه اي از خود نشان نداده است. او دراين خصوص به كيهان ورزشي مي گويد:سياه جامگان يك باشگاه خصوصي است كه با حداقل ها به فعاليت خود ادامه مي دهد.سياه جامگان مثل ساير باشگاهها براي جذب بازيكنان شاخص دستش باز نيست و از بازيكنان جوان استفاده مي كند. البته ما چند بازيكن باتجربه داريم اما تيم ما ساختار جواني دارد.متاسفانه بودجه باشگاه سياه جامگان در حدي نيست كه بتواند در هر پست يك بازيكن شاخص به خدمت بگيرد.ما در هر بازي چندين موقعيت گلزني داريم و بنده هم سعي مي كنم در هر بازي چند موقعيت حساس حريف را دفع كنم اما تجربه در ليگ حرف اول را مي زند و سبب برتري تيم ها مي شود. من به عنوان يك دروازه بان تلاش مضاعفي مي كنم اما گاهي اوقات هم كاري از دست دروازه بان برنمي ايد و دروازه اش گشوده مي شود.

-از محمد درباره مشكلات مالي باشگاه سياه جامگان مشهد پرسيديم كه او به كيهان ورزشي گفت:تاكنون بيست درصد مبلغ قرارداد بازيكنان در فصل جاري پرداخت شده است.متاسفانه باشگاه از نظر داشتن امكانات و تجهيزات ورزشي شرايط ايده الي ندارد و مثل باشگاههاي تبريزي و اصفهاني از حامي مالي مقتدر برخوردار نيست.از باشگاه سياه جامگان حمايت نمي شود. مشهد يك شهر زيارتي است و دومين كلان شهر ايران قلمداد مي شود اما استانداري يا اداره ورزش و جوانان مشهد از سياه جامگان حمايت نمي كنند.نمي دانم علت واقعي اش چيست؟ مسئولان محترم شهر به فوتبال مشهد بها نمي دهند و فوتبال مشهد سالهاست كه حامي درست و حسابي ندارد.

حمايت از سياه جامگان مقطعي است!

-وي ادامه داد: رسول خطيبي در سياه جامگان برنامه داشت و روي فوتبال مشهد حساب باز كرده بود ولي شرايط برخلاف نظرش بود و از اين رو سياه جامگان را ترك كرد. فرهاد كاظمي كه فصل گذشته تيم سياه جامگان را در ليگ برتر حفظ كرد امسال نتوانست با كمبودها جاري در فوتبال مشهد كنار بيايد و از سياه جامگان جدا شد.به هر حال كادرفني به يك سري امكانات نياز دارد تا برنامه هاي خود را پياده كند. اگر ما مقداري از امكانات باشگاههاي تبريزي و اصفهاني داشتيم قطعا فوتبال مشهد به روزهاي خوب خود برمي گشت. اگر از باشگاه سياه جامگان به معناي حقيقي حمايت شود ما مي توانيم به يك باشگاه خوب بدل شويم.متاسفانه باشگاههاي مشهدي هميشه درگير مشكلات مالي هستند و نبودن حامي مالي مقتدر به فوتبال شهرمان لطمه زده است در حالي كه مشهد يكي از قطب هاي اقتصادي ايران به شمار مي آيد و شهر امام رضا(ع) است. الان با آمدن خداداد عزيزي سعي شده كه كارهاي تيم سياه جامگان روي غلتك بيفتد و اميدوارم با حضور خداداد اوضاع تيم بهتر از گذشته شود.

-ناصري اضافه كرد:قبل از آخرين بازي فصل گذشته تيم سياه جامگان در ليگ برتر شاهد اتفاق خوبي بوديم. تمامي ارگان ها و سازمان هاي شهر مشهد از سياه جامگان پشتيباني كردند و هدفشان اين بود كه مشهد سهميه ليگ برتري خود را از دست ندهد.. حمايت ها در همان مقطع جواب داد و سياه جامگان نتيجه گرفت و در ليگ برتر ماند.متاسفانه حمايت از سياه جامگان مقطعي بود و پس از آن اتفاق ديگر شاهد حمايت نبوديم. بنده توقع دارم كه حمايت از سياه جامگان نبايد مقطعي باشد.چرا حمايت از تيم هاي مشهد دائمي نيست ؟اگر مسئولان محترم شهر استان خراسان رضوي دوست دارند سهميه استان شان حفظ شود بايد از اين تيم حمايت مالي كنند .

پيروزي سياه جامگان به معناي خوشحالي يك شهر است

-دروازه بان تيم سياه جامگان اضافه كرد:من در اصفهان حضور داشته ام و با چشمان خودم بارها ديدم كه مردم پس از پيروزي هاي سپاهان چقدر خوشحال مي شوند. وقتي تيم شهرتان برنده مي شود يك شهر خوشحال مي شود . مسئولان محترم استان اصفهان از دو باشگاه ليگ برتري شان حمايت مي كنند و به دنبال شاد كردن شهروندان خود هستند. اگر چنين روحيه اي در مشهد شكل بگيرد و مسئولان از فوتبال شهر خود حمايت كند مطمئن باشيد تيم هاي مشهدي با قدرت بيشتري در ليگ برتر به ميدان مي روند و مشهدي ها را خوشحال مي كنند. الان ما دوست داريم كه همشهري هايمان را در هر بازي خوشحال كنيم اما شرايطمان مثل تيم هاي تبريزي و اصفهاني نيست و دست باشگاههاي مشهدي براي هزينه كردن باز نيست. اميدوارم مسئولان محترم مشهد با حمايت از فوتبال مشهد زمينه را براي موفقيت هاي تيم هاي شهر خود فراهم كنند.

- ناصري درباره شاگردي خداداد عزيزي در تيم سياه جامگان مشهد به كيهان ورزشي مي گويد:هر فوتباليستي دوست دارد كه يك روز شاگرد خداداد عزيزي شود و زير نظر او تمرين كند.خوشبختانه ما فرصت پيدا كرديم با مهدي هاشمي نسب نيز كار كنيم و از روزي كه خداداد و هاشمي نسب به سياه جامگان آمده اند تيم ما از نظر روحي تقويت شده است.ضمنا خوشحالم كه با حسين نخوديان دروازه بان اسبق تيم ابومسلم كه اينك مربي گلرهاي تيم سياه جامگان است كار مي كنيم.نخوديان در برهه اي كاپيتن ابومسلم بودند و اميدواريم كادرفني سياه جامگان در نيم فصل دوم به خواسته هاي خود برسد.

-محمد سابقه حضور در تمامي رده هاي پايه تيم ملي را دارد و دراين باره خاطر نشان كرد:من در تيم هاي جوانان و اميد ايران حضور داشته ام.يكبار با تيم جوانان در مسابقات قهرماني آسيا شركت كرديم و تيم ما بازيهاي خوبي انجام داد. عليرضا جهانبخش در همان برهه كاپيتن مان بود و سردار آزمون به عنوان مهاجم در تيم جوانان بازي مي كرد.هم چنين با تيم اميد ايران در بازيهاي آسيايي "اينچئون" حاضر شديم . نلو وينگادا مربي پرتغالي مسئوليت فني تيم اميد را بر عهده داشت و متاسفانه يك سري اتفاقاتي رخ داد كه تيم اميد را از هدف خود دور كرد. يك سري تصميماتي كه به سود تيم اميد نبود و تيم ما در مرحله مقدماتي حذف شد.

الگوي خاصي ندارم

-از دروازه بان تيم سياه جامگان پرسيدم كه الگوي او در فوتبال كيست كه ناصري به كيهان ورزشي گفت:الگوي خاصي ندارم اما از واكنش هاي دروازه بانان داخلي و خارجي الگوبرداري مي كنم.من همبازي سيد مهدي رحمتي و شهاب گردان در سپاهان بودم و از اين دو گلر باتجربه خيلي چيزها آموختم.ضمنا فيلم تمرينات نوير دروازه بان تيم ملي آلمان را دراختيار دارم و از تمريناتش الگوبرداري كرده ام.

-ناصري درباره دروازه بانان حاضر در ليگ برتر عنوان كرد:الان گلرهاي خوبي در ليگ حضور دارند كه از نظر فني در سطح قابل قبولي قرار دارند بخصوص دروازه بانان ملي پوش كه امسال روند مناسبي داشته اند. بيرانوند، اخباري و مظاهري از بهترين هاي ليگ هستند.

-ناصري دوبار با تيم سپاهان اصفهان قهرمان شده است:" من در دوره اي كه لوكا بوناچيچ سرمربي سپاهان بود به اين تيم اضافه شدم. لوكا پس از چند هفته از سپاهان جدا شد و كرانچار جانشين او شد و ما همان فصل قهرمان ليگ برتر شديم و فصل بعد هم جام حذفي را بالاي سر برديم. دو قهرماني شيرين نصيب مان شد .گرچه در آن سالها عضو كوچك سپاهان بودم و تجربه اندوزي مي كردم."

-يكي از مشكلات تيم هاي مشهدي عدم حضور تماشاگران در بازيهاي خانگي است كه ناصري دراين خصوص مي گويد:البته اوضاع سياه جامگان به مراتب بهتر از پديده است. ما به اندازه خودمان تماشاگر داريم و مردم مشهد با تماشاي سياه جامگان به ياد ابومسلم مي افتند.البته نيامدن تماشاگران مشهدي به ورزشگاه دليل ديگري دارد. دوري ورزشگاه ثامن الائمه از شهر مشهد باعث شده تا مردم نتوانند به ورزشگاه بيايند و بازيهاي ما و پديده را از نزديك تماشا كنند. اگر ورزشگاه امام رضاي(ع) مشهد دراختيار سياه جامگان و پديده قرار بگيرد تماشاگران بيشتري براي ديدن بازيهاي ما به ورزشگاه مي آيند. ورزشگاه امام رضا(ع) از مدرن ترين ورزشگاه هاي ايران است اما ما نمي توانيم در اين مكان بازي كنيم.دوري راه دل و رمق را از تماشاگران مشهدي گرفته است.

هر هفته به پابوس امام رضا(ع) مي روم

-ناصري درباره مبلغ قرارداد بازيكنان سياه جامگان مشهد مي گويد:اگر جدولي براي مبلغ قرارداد تيم هاي ليگ برتري طراحي شود تيم سياه جامگان در پايين جدول قرار خواهد گرفت. بودجه سالانه تيم ما حدود شش ميليارد است. حتي از بودجه اش برخي تيم هاي ليگ دسته اولي نيز كمتر است.تيمي كه بودجه حدود شش ميليارد باشد قطعا مبلغ قرارداد بازيكنانش نسبت به ساير تيم ها خيلي كمتر است.

-او ادامه داد:اميدوارم مسئولان محترم شهر مشهد مثل خوزستاني ها لايحه اي براي كمك به تيم هاي شهر خود تصويب كنند تا ما يك بودجه جداگانه هم دريافت كنيم. الان تيم هاي خوزستاني از بودجه اي جداگانه نيز برخوردار هستند كه استان در اختيارشان قرار مي دهد.

-محمد درباره وضعيت امسال سياه جامگان در ليگ برتر گفت: شك نكنيد كه سياه جامگان در ليگ برتر مي ماند.البته كار ما از فصل گذشته سخت تر شده ولي عزمي در تيم ما وجود دارد كه اجازه نمي دهد سياه جامگان با وجود كاستي ها سقوط كند.اگر از ما حمايت كنند تيم هاي مشهدي به مدعيان ليگ برتر بدل خواهند شد.

-نوبت به سوالات غير ورزشي رسيد:"بنده خيلي كم مطالعه مي كنم.اوقات فراغتم نيز در كنار خانواده سپري مي شود. بخصوص از وقتي پسرم متولد شده سعي مي كنم زودتر به خانه بروم تا با او بازي كنم.با تمامي همبازيانم دوستي دارم.من با همه رفيقم .در زمان بيكاري سعي مي كنم فيلم بازيهايم را نگاه كنم تا متوجه ايراداتم در بازيها شوم."

-ناصري درباره حرم امام رضا(ع) مي گويد:من هر هفته به پابوس امام رضا(ع) مي روم و در حرم ايشان به آرامش مي رسم. فضاي حاكم در حرم امام رضا(ع) باعث مي شود تا اعتماد به نفس زيارت كنندگان دوچندان شود. مشهدي ها با توسل به امام رضا(ع) بارها از سختي ها عبور كرده اند.

-محمدد درباره وضعيت كنوني ابومسلم ريشه دارترين تيم استان خراسان خاطرنشان كرد:الان ابومسلم در دسته سوم است و آنقدر بدهي دارد كه فكر نكنم كسي بتواند برايش كاري انجام دهد. البته مردم همان احساس و علاقه اي كه به ابومسلم دارند تاحدودي به سياه جامگان دارند.هواداران ابومسلم از سياه جامگان حمايت مي كنند و اين موضوع به تيم ما قوت قلب مي دهد.سياه جامگان از خانواده ابومسلم است و به شكلي جزيي از ابومسلم است.برادر كوچك ابومسلم است و اگر حمايت شود مي تواند جاي خالي ابومسلم را در فوتبال مشهد پر كند.

-ناصري در خاتمه گفت:از پدر، مادر و همسرم تشكر ويژه دارم كه در سختي ها تنهايم نمي گذارند.هم چنين از زحمات تمامي مربيانم قدرداني مي كنم. همين طور از كيهان ورزشي ممنونم كه با اين گفت و گوها به ورزشكاران شهرستاني روحيه مضاعف مي دهد.

* کیوان طباطبایی

برچسب ها: محمد ناصري
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
goodman
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
0
0
سیاه جامگان سقوط نکنه ناصری
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار