PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۳۱۴۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
گفت و گو با معين عباسيان آچار فرانسه تيم پديده مشهد
تيم پديده مشهد چهار سال است كه در ليگ برتر حضور دارد. پديده از تيم هائي است كه از سال نخست حضورش در ليگ برتر با بحران مالي دست و پنجه نرم كرده است.با اين حال محمد رضا مهاجري و شاگردانش دست به دست هم دادند و با وجود كاستي ها تيم خود را در ليگ حفظ كردند. وفاق و همدلي رمز موفقيت پديده بوده و از دل اين تيم هم بازيكناني به عنوان پديده ليگ معرفي شدند كه يكي از آنها معين عباسيان بازيكن چند پسته تيم مهاجري است.عباسيان آچار فرانسه پديده مي باشد و در ليگ امسال هم جزو نفرات شايسته تيمش بوده است. او ميهمان اين هفته ما است.

زادگاهش مشهد است

-زادگاه معين عباسيان بازيكن چند پسته تيم پديده شهر مقدس مشهد است :" من بچه چهارراه مهدي مشهد هستم. محله ما از حرم مطهر امام رضا (ع) فاصله زيادي دارد."

-زادروز معين، 27 مرداد 1368 است.

-پدرش در جواني ورزش مي كرد:"پدرم در دوران جواني به ورزش هاي رزمي علاقه زيادي داشت و در اين رشته ها فعاليت مي كرد.من هم به تبعيت از او در كودكي وارد ورزش هاي رزمي شدم اما بواسطه دايي هايم كه همگي فوتباليست بودند به رشته فوتبال گرايش پيدا كردم و عاقبت فوتباليست شدم.من در نوجواني با دايي هايم به زمين هاي خاكي مشهد مي رفتم و با آنها فوتبال بازي مي كردم."

-عباسيان دانشجوي رشته عمران بوده و در اين خصوص به كيهان ورزشي مي گويد: به درس خواندن علاقه داشتم و به دانشگاه رفتم. وقتي بازيكن ابومسلم بودم بنا به دلايلي مي بايست به سربازي مي رفتم . از همين رو از دانشگاه انصراف دادم و به سربازي رفتم . اتفاقا رفتنم به سربازي خوب بود و از نظر فني پيشرفت كردم. اگر اين كار را نكرده بودم الان در جايگاه كنوني قرار نداشتم.

-معين مجرد است:" مدتهاست كه تمركزم را روي فوتبال گذاشته ام. البته به وقتش برسد حتما تشكيل خانواده خواهم داد. الان وضع اقتصادي جامعه متفاوت شده و يك سري از كارهاي مهم را مي بايست با دقت و ظرافت انجام داد."

محصول باشگاه ابومسلم

-عباسيان بازيكن تيم پديده مشهد درباره نحوه حضورش در فوتبال حرفه اي مي گويد:همانطور كه گفتم فوتبال را از زمين خاكي قاسم آباد مشهد شروع كردم.پيام اتحاد مشهد اولين تيم من بود. مدتها در اين تيم بازي كردم . پس از مدتي در تست هاي تيم نوجوانان باشگاه ابومسلم مشهد حاضر شدم و از سرمربي تيم نوجوانان ابومسلم نمره قبولي گرفتم و به عضويت تيم هاي پايه ابومسلم درآمدم.از اين رو ديگر در تمرينات تيم قبلي ام شركت نكردم و تمام وقت در خدمت تيم نوجوانان ابومسلم بودم.آقاي داوود اعظم مربي من در تيم نوجوانان ابومسلم بود. ايشان برادر مرحوم محمد اعظم است كه براي فوتباليست هاي مشهدي خيلي زحمت كشيد. مرحوم اعظم به فوتبال مشهد خدمات زيادي كرد و عليرضا نيكبخت بازيكن اسبق تيم هاي ابومسلم، استقلال و پرسپوليس شاگرد مرحوم اعظم بود.خدارحمتش كند .

مديون سرهنگ روزبهاني هستم

-وي ادامه داد:من محصول باشگاه ابومسلم مشهد هستم و تا رده بزرگسالان در خدمت اين باشگاه بودم. آخرين سالي كه براي ابومسلم بازي مي كردم تيم در ليگ دسته اول حاضر بود . قرار بود آقايان كار سربازي ام را درست كنند تا من در خدمت ابومسلم باشم ولي كارم درست نشد و من به تهران رفتم و به تيم نيروي زميني پيوستم.خوشبختانه در نيروي زميني از نظر فني پيشرفت كردم و از نظر فوتبالي به حقم رسيدم.لازم است نامي از علي روزبهاني سرمربي تيم نيروي زميني ببرم كه حقيقتا برايم خيلي زحمت كشيد. ايشان از نظر فوتبالي به من اعتماد كرد و من هم جواب اعتماد آقاي روزبهاني را دادم. بنده مديون آقاي روزبهاني سرمربي تيم نيروي زميني هستم .روزبهاني به من كمك كردو به لحاظ فوتبالي قبولم داشت.

-معين اضافه كرد:من از باشگاه ابومسلم گلايه دارم. متاسفانه مربيان وقت ابومسلم به من اعتماد نمي كردند و دائما مي گفتند كه معين عباسيان جوان است و مي بايست تجربه كسب كند در حالي كه به دنبال فرصت بودم تا خودم را ثابت كنم.من دوست داشتم در ابومسلم پيشرفت كنم اما به من اعتماد نشد. سرهنگ روزبهاني سرمربي تيم نيروي زميني در آن برهه به بازيكنان جوان ميدان مي داد و از اين بابت واهمه اي نداشت.ختم كلام اين كه به من درشهرم اعتماد نشد ولي در تهران قبولم كردند و به ميدان رفتم و حسابي پيشرفت كردم.

ابومسلم را دريابيد!

-عباسيان درباره نحوه پيوستن خود به تيم پديده مشهد به كيهان ورزشي گفت:دو سال در خدمت تيم نيروي زميني بودم و پس از پايان سربازي به مشهد برگشتم.تيم پديده در ليگ دسته اول حضور داشت و من در اوج آمادگي به تيم پديده اضافه شدم.خوشبختانه پديده در همان سال نخست موفق شد از ليگ دسته اول به ليگ برتر صعود كند و الان حدود چهار فصل است كه در خدمت تيم پديده هستم.من و مجتبي روشنگر قديمي ترين بازيكنان پديده هستيم. ما دو نفر از ليگ دسته اول در خدمت اين تيم بوده ايم.

-معين در خصوص سقوط تيم ابومسلم مشهد و حاشيه هاي پيرامونش عنوان كرد:بدون شك ابومسلم قديمي ترين تيم مشهد است. ابومسلم تنها تيم پرطرفدار مشهد بود كه مردم حاضر بودند براي تماشاي بازيهايش به ورزشگاه تختي مشهد بيايند و از اين تيم حمايت كنند.متاسفانه مسئولان شهر مشهد از ابومسلم به درستي حمايت نكردند تا اين تيم ريشه دار به اين روز بيفتد!ابومسلم كه تيم دو يا سه ساله اي نيست كه آقايان بخواهند از كنارش به راحتي بگذرند ! ابومسلم در فوتبال مشهد ريشه دارد و از طرفداران بي شماري در سطح استان خراسان برخوردار است.ابومسلم تنها تيم شهرمان است كه مردم حاضر بودند به خاطرش ورزشگاه تختي مشهد را پر كنند. چرا ابومسلم بايد منتظر بودجه باشد و تيمش به خاطر نداشتن بودجه از هم بپاشد؟حقيقتا ابومسلم حيف شد كه با اين همه تماشاگر جايي در فوتبال مشهد ندارد.اميدوارم مسئولان شهر مشهد براي بازگشت ابومسلم چاره انديشي كنند و نگذارند كه اين تيم ريشه دار به تاريخ بپيوندد.

-او ادامه داد: الان پديده تماشاگر ندارد و ما در هر بازي خانگي به علت عدم حمايت تماشاگران مشهدي ضربه مي خوريم.مشهد يكي از قطب هاي اقتصادي ايران است و بزرگترين شهر مذهبي ايران به شمار مي آيد چرا ابومسلم مي بايست در چنين شهر بزرگي منحل شود و جايگاه خود را از دست بدهد.

تماشاگران مشهدي به ورزشگاه نمي آيند!

-معين با اشاره به علت عدم حضور تماشاگران مشهدي در ورزشگاه خانگي پديده به كيهان ورزشي مي گويد:تماشاگران مشهدي از بازيهاي پديده استقبال نمي كنند. دوري ورزشگاه ثامن الائمه از شهر مشهد باعث شده تا مردم كمتر به ورزشگاه بيايند.هر كسي براي تماشاي بازيهاي ما به ورزشگاه ثامن الائمه بيايد يك روز خود را از دست مي دهد. از اين رو مردم از بازيهاي ما استقبال نمي كنند.اميدوارم هر چه زودتر ورزشگاه امام رضا(ع) مشهدي كه از شهر دور نيست افتتاح و بازيهاي پديده و سياه جامگان در اين ورزشگاه برگزار شود.هئيت فوتبال مشهد در اين زمينه بايد كاري انجام دهد تا تماشاگران مشهدي از فوتبال دور نشوند.آقايان مي توانند براي رونق فوتبال مشهد از آستان قدس رضوي كمك بگيرند تا ابومسلم به فوتبال برگردد و بازيهاي ما در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شود. حيف است كه پديده و سياه جامگان با كمترين تماشاگر از حريفان خود در مشهد ميزباني مي كنند.

-عباسيان درباره بحران مالي باشگاه پديده مشهد خاطرنشان كرد: سال اولي كه به تيم پديده ملحق شديم همه چيز عالي بود.باشگاه از نظر امكانات در شرايط مناسبي قرار داشت و كارها روي غلتك بود . در اواسط سال اولي كه به ليگ برتر آمده بوديم تشكيلات پديده با بحران مالي روبرو شد.مشكلات اقتصادي در جامعه گريبانگير پديده گشت و ماهم به عنوان زيرمجموعه پديده با بحران مالي دست و پنجه نرم كرديم. بطوريكه بازيكنان و مربيان در سال نخست حضورمان در ليگ برتر ماهها پولي دريافت نكردند و اوضاع مالي باشگاه به شكل بسيار بدي خراب شد.همه از بحران مالي پديده لطمه خوردند.

همدلي رمز موفقيت پديده است

-وي ادامه داد:الان سي درصد از مبلغ قرارداد امسال مان را از باشگاه پديده دريافت كرده ايم.بخشي از مطالبات دو سال پيش مان نقد شده اما كماكان بخش ديگري از مطالبات مان باقي مانده كه اميدواريم با مساعدت مسئولان باشگاه هر چه زودتر نقد شود.در حال حاضر با آمدن آقايان شوشتري،جعفرزاده و مديرعامل تازه وارد باشگاه پديده قول هايي بابت پرداخت مطالبات باقي مانده به بازيكنان داده شده است.آنها گفته اند كه گذر از بحران مالي باشگاه زمانبر است و مي خواهند باشگاه پديده را از نظر اقتصادي درست كنند.

-معين در خصوص بقاي تيم پديده در ليگ برتر به كيهان ورزشي مي گويد:علت موفقيت پديده با وجود كاستي ها و مشكلات مالي تنها رفاقت بازيكنان و مربيان بوده است. دوستي بين بازيكنان و مربيان تنها عاملي بوده كه پديده را در ليگ برتر حفظ كرده است.جو تيم پديده عالي است . همه حاضرند براي موفقيت تيم و بازيكنان كناري خود در زمين سرشان را جلوي توپ بگذارند و پا به پاي يكديگر تلاش كنند.بزرگترين حسن تيم ما اين است كه كسي براي كسي نمي زند يا به عبارتي همبازي خود را تخريب نمي كند.رفاقت، همدلي و وفاق رمز موفقيت پديده در چهار فصل گذشته بوده است.بازيكنان پديده بارها همدلي خود را در ميدان فوتبال نشان داده اند و واقعا ما يك تيم هستيم.اگر چنين روحيه اي در نزد بازيكنان و مربيان نبود شايد تيم پديده در همان سال نخست خود در ليگ برتر از هم مي پاشيد .

پديده از تعطيلي مكرر ليگ لطمه خورد

-عباسيان اضافه كرد:متاسفانه تيم پديده بدشانس است. اگر موقعيت ما در هر بازي به گل بدل مي شد الان پديده بالاي جدول رده بندي ليگ بود. البته اين مسائل در فوتبال عادي است و اگر تيمي اشتباه نكند تيم ديگري به گل نمي رسد.

-معين درباره بدشانسي پديده برابر تيم پرسپوليس در ليگ امسال گفت:مثلا در بازي رفت برابر پرسپوليس در آخرين ثانيه هاي بازي گل خورديم در حالي كه تيم ما مقابل پرسپوليس پرمهره بازي خوبي انجام داد و فرصت هايمان به گل بدل نشد. به هر روي معتقدم كه انسان بايد شكرگزار خدواند منان باشد.از حق نگذريم خداوند تاكنون ما را كمك كرده است و به تيم پديده عنايت داشته كه با انواع مشكلات توانسته در ليگ برتر باقي بماند.انسان نبايد در سختي ها خدا را فراموش كند زيرا خداوند بخشنده و مهربان است.

-او با اشاره به وقفه هاي طولاني ليگ برتر مي گويد:متاسفانه نيم فصل ليگ برتر بارها تعطيل شد. وقفه هاي طولاني مدتي كه به تيم ما لطمه زد. هر بار بازيكنان پديده از نظر فني به هماهنگي رسيدند و ما توانستيم در اندازه هاي واقعي مان ظاهر شويم ليگ تعطيل شد و ما دوباره به اردوي آماده سازي رفتيم.يكي از دلايلي كه سبب شده پديده در جايگاه واقعي خود نباشد همين وقفه هاي پياپي ليگ در دور رفت بود. اميدوارم مسئولان برگزاري ليگ در نيم فصل دوم چاره انديشي كنند و نگذارند كه ليگ از آب و تاب بيفتد و تيم ها براي وقفه هاي تكراري بدنسازي كنند.بدنسازي فراوان در طول فصل سبب مصدوميت و خستگي بازيكنان مي شود.

-معين درباره اولين حضور خود در ليگ برتر عنوان كرد: با پيراهن پديده برابر تيم سايپا به ميدان رفتم و نتيجه بازي 1-1 شد.اولين بازي پديده در ليگ برتر بود و ما نمي خواستم در اولين بازي امتياز از دست بدهيم.

مهاجري يك مربي زحمتكش است

-عباسيان در ليگ امسال دو گل براي پديده به ثمر رسانده است:"من تا دو فصل پيش به عنوان مدافع چپ بازي مي كردم .مدتها بود كه مربيان مي گفتند كه معين بايد يك خط جلو تر بازي كند يا به خط حمله برود.از وقتي كه به عنوان بازيكن نفوذي در تيم پديده به بازي گرفته شدم از نظر فني عملكرد بهتري داشته ام.پارسال بود كه محمد رضا مهاجري سرمربي تيم پديده لطف كرد و مرا يك خط جلوتر آورد و من در همان بازي نخست موفق شدم به تيم سپاهان اصفهان گل بزنم.تاكنون در پست هاي هافبك راست و چپ بازي كرده ام و اگر مربي تشخيص دهد مي توانم در پست هاي ديگر نيز بازي كنم. من از بازي در ساير پست ها ترسي ندارم و معتقدم كه بازيكن بايد در خدمت تيم خود باشد."

-وي ادامه داد: از وقتي كه در دو پست ديگر بازي كرده ام ، اعتماد به نفسم در زمين بيشتر شده است . البته خداوند كمكم كرده و دعاي خير پدرو مادر هميشه شامل حالم شده است.

-معين درباره شاگردي محمد مهاجري سرمربي تيم پديده مشهد مي گويد:خوشحالم كه شاگرد آقاي مهاجري هستم . او يك مربي دلسوز است. انصافا مهاجري مرد زحمتكشي است و هميشه به دنبال موفقيت شاگردان خود است.گاهي سر بازيكنانش در حين تمرين فرياد مي كشد اما پس از مدتي متوجه مي شويم كه او براي پيشرفت بازيكنان حرص مي خورد.من در چهار فصل گذشته از مهاجري خيلي چيزها ياد گرفته ام . او به من اعتماد كرد و من هم جواب اعتمادش را داده ام.

مشهدي ها، هر چه دارند از امام رضا(ع) است

-معين درباره امام رضا (ع) مي گويد:مشهدي ها هر چه دارند از امام رضا (ع) است.مشهد بدون امام رضا(ع) معنا ندارد.اگر امام رضا(ع) را نداشتيم شهرمان سوت و كور بود .مشهد به بركت امام رضا(ع) آباد شده است. من هرگاه دلم بگيرد به زيارت آقا مي روم و در حرم مطهرشان به آرامش مي رسم. سعي مي كنم هفته اي يكبار به زيارت امام رضا(ع) بروم .دوست دارم پس از دوران فوتبالم خادم امام رضا(ع) شوم. خدمت به امام هشتم شيعيان افتخاري بزرگ است.

-عباسيان درباره قرعه دشوار تيم پديده در ليگ شانزدهم گفت:امسال بدترين قرعه نصيب مان شده است.ما در چهار بازي پياپي به مصاف مدعيان قهرماني ليگ رفتيم و خداوكيلي هيچ تيمي شرايط ما را ندارد.اميدوارم در نيم فصل دوم بتوانيم جزو شش تيم بالاي جدول باشيم.

-بازيكن پديده، سابقه همراهي تيم ملي ارتش را دارد:"زماني كه عضو تيم نيروي زميني بودم با تيم ايران به جام جهاني ارتش ما اعزام شديم. بازيها در عمان برگزار مي شد و تيم ها از گروه خود صعود نكرد. همه تيم ها با قدرت آمده بودند اما تيم ما در لحظات حساس بازي گروه به نتيجه دلخواه نرسيد و حذف شد.سوشا مكاني،محسن حسيني،روزبه شاه عليدوست ، فرشاد احمدزاده و روح ا...سيف اللهي در تيم ارتش حضور داشتند.ضمنا من در بازي برابر عراق تك گل تيم ارتش را به ثمر رساندم و يكي از بازيهاي خوبم را انجام دادم."

-نوبت به سوالات غير ورزشي رسيد:" اوقات فراغت چنداني ندارم .بيكار باشم در خدمت خانواده هستم يا به باشگاه بدنسازي مي روم و تمرين مي كنم.مجتبي روشنگر دروازه بان تيم پديده صميمي ترين دوست فوتبالي ام است ."

-معين اميدوار است به تيم ملي دعوت شود:" تلاشم را مي كنم تا به اردوي تيم ملي دعوت شوم.من باانگيزه تمرين مي كنم و مطمئنا كادرفني تيم ملي به بازيكنان پرتلاش فرصت مي دهد. هر بازيكني دوست دارد براي تيم ملي كشورش بازي كند."

-عباسيان در پايان گفت:از پدرو مادرم بابت حمايت هايشان تشكر مي كنم.آنها هميشه مثل كوه پشت من بوده اند . ضمنا از كيهان ورزشي هم بابت فرصتي كه به من داد تشكر مي كنم و براي نشريه تان آرزوي موفقيت دارم.

* کیوان طباطبایی

برچسب ها: معين عباسيان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
rita
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
0
پدیده هم مثل ابومسلم و سیاه جامگان تیم مشهد است و مورد حمایت مشهدی هاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار