PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۱۰۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
محمد صادق باراني هافبك دفاعي خودرو سازان از دلايل موفقيت تيمش مي گويد
محمد صادق باراني هافبك دفاعي تيم پيكان تهران پنج سالي است كه براي تيم خودروسازان به ميدان مي رود. او فصل گذشته با تيم پيكان دوباره به ليگ برتر برگشت و امسال بازوبند كاپيتني را به رحمان احمدي باتجربه داد.باراني از فوتباليست هايي است كه از رده نونهالان ملي پوش بوده و قادر است در دو پست هافبك دفاعي و پشت فوروارد بازي كند. پيكان امسال با مجيد جلالي نتايج خوبي كسب كرده و به همين بهانه با باراني كاپيتن دوم پيكاني ها صحبت كرديم.بازيكني كه روزهاي خوبي را در تيم خودروسازان سپري مي كند و جزو نفرات شايسته تيم خود محسوب مي شود.

بچه پايتخت

- محمد صادق باراني هافبك تيم پيكان متولد تهران است و در 18 آذر 1370 ديده به جهان گشود:"دوران كودكي و نوجواني ام را در ميدان خراسان تهران پشت سر گذاشتم .در حال حاضر خانه مان در منطقه شهران است و مدتهاست در اين محله هستيم."

-او در خانواده اي ورزشي فوتباليست شد:"پدرم در جواني فوتبال بازي مي كرد.بازيكن محلات بود.من هم با او هر هفته به زمين خاكي مي رفتم و فوتبال تماشا مي كردم. علاقه پدرم به فوتبال باعث شد تا من هم راه او را ادامه دهم.ضمنا پدرم مدافع وسط بود و به تيمش زياد گل به خودي مي زد."

-محمد صادق ادامه داد:فرزند آخر خانواده هستم.يك برادر و دوخواهر دارم . برادرم دنبال درس خواندن رفت و مثل من دنبال فوتبال نبود.

-در حال حاضر باراني دانشجوي ترم آخر رشته تربيت بدني است:"ادامه تحصيل جزيي از برنامه زندگي ام است و قصد دارم پس از دريافت مدرك ليسانس به دانشگاه بروم تا رشته تخصصي ام را تا مقطع كارشناسي ارشد ادامه دهم.به نظر من يك ورزشكار بايد تحصيلات آكادميك داشته باشد و به دانش افزايي بها دهد."

-كاپيتان پيكان مجرد است:"فعلا مجردم اما مادرم اصرار دارد كه ازدواج كنم. به هر حال همه چيز را به مادرم سپرده ام . مادرم دائما مي گويد كه بايد تشكيل خانواده دهم و نگران است كه در ازدواج تاخير كنم."

-تمام كساني كه فوتبال تماشا مي كنند تصورشان از رفتار و گفتار محمد صادق باراني اين است كه او يك فرد عصبي است . خودش در اين باره به كيهان ورزشي مي گويد:من در زمين جنگنده هستم و ديگران فكر مي كنند كه من يك فرد عصبي و گوش تلخ هستم در حالي كه خارج از زمين فوتبال سعي مي كنم با همه رفيق باشم. اگر از دوستانم درباره رفتارم سوال كنيد بدون ترديد نود درصد از دوستانم مي گويند كه صادق خوش برخورد است و او را دوست داريم .من بيرون از زمين فوتبال ، فردي آرام و كم حاشيه هستم.آدم ها را نبايد از روي ظاهرشان قضاوت كرد.

بازوبند را با تصميم آقا مجيد به احمدي دادم

-باراني درباره نحوه حضورش در عالم فوتبال به كيهان ورزشي گفت:همان طور كه گفتم از طريق پدرم به فوتبال علاقه مند شدم.بازي در فوتبال محلات و زمين خاكي شرايطي ايجاد كرد تا فوتبال را بطور جدي دنبال كنم.من به باشگاه پاس تهران رفتم و هفت سال در خدمت تيم هاي پايه پاس بودم.آقايان مهدي احمدپور و صادقي نيك مربيانم در تيم هاي پايه پاس بودند. سپس به تيم جوانان و اميد استقلال تهران رفتم و دو سال شاگرد آقاي آرش لب جويي بودم. اتفاقا با استقلال دو بار قهرمان مسابقات تهران شديم.

-وي ادامه داد:زماني كه در استقلال بودم بنا به تشخيص آقاي امير قلعه نويي با تيم بزرگسالان استقلال تمرين مي كردم .باشگاه استقلال مي خواست با من قرارداد هفت ساله ببندد كه با پدرم مشورت كردم و او گفت كه به تيم ديگري بروم. از اين رو به تيم اميد راه آهن رفتم و در تيم بزرگسالان راه آهن هم بازي كردم .دو سال در راه آهن بودم و بعد با قرارداد يكساله اي به عضويت تيم ذوب آهن اصفهان درآمدم.آقاي فرهاد كاظمي در ذوب آهن مربي مان بود و با او به تيم پيكان تهران آمدم و الان پنج سال است كه در خدمت پيكان هستم.

-باراني دو فصل گذشته كاپيتن اول پيكان بود اما امسال بازوبند را به رحمان احمدي باتجربه تحويل داد:" موفقيت تيم پيكان از هر چيزي مهم تر است.آقاي مجيد جلالي سرمربي تيم پيكان پيش از شروع فصل با من صحبت كرد و گفت كه بهتر است رحمان احمدي به دليل تجربه بيشتر كاپيتن اول تيم باشد. من بازيكن پيكان هستم و به نظر آقاي جلالي احترام گذاشتم و بازوبند را به احمدي تقديم كردم."

پيكان حاشيه ندارد

-محمد صادق باراني درباره اولين حضورش در ميدان ليگ برتر به كيهان ورزشي گفت:اولين بار در زمين ورزشگاه تختي بندرانزلي به ميدان رفتم . من بازيكن تيم راه آهن بودم و آقاي علي دايي هدايت راه آهن را بر عهده داشت. با تصميم سرمربي از دقيقه شصت وارد بازي شدم و نتيجه مسابقه هم با تساوي بدون گل به پايان رسيد.من در اين بازي جانشين بهادرعبدي بازيكن خوب و باتجربه شدم.آن روز نوزده ساله بودم و با انگيزه بالايي وارد زمين شدم و خوشحال بودم كه علي دايي به يك جوان نوزده ساله اعتماد كرده است.خداوكيلي هر چه در توان داشتم در زمين گذاشتم تا به بهترين نحو پاسخ اعتماد دايي را داده باشم.

-وي ادامه داد: كار كردن با علي دايي لذت بخش است. اول از همه اين كه آقاي دايي چهره نامداري در فوتبال جهان است. ايشان آقاي گل جهان هستند و براي بازيكنان افتخار است كه در محضر اين مربي نامدار باشند.همين طوري ابهت از از سر و روي دايي مي بارد چه برسد به اين كه يكسال شاگرد اين مرد باشم .شاگردي دايي برايم افتخاري بود . او يك مربي خوشرو و دوست داشتني است و هرگاه دايي را بر سر تمرين مي ديديم او يك نكته تازه داشت. علي آقا از آن دست آدمهاست كه هيچ گاه كهنه نمي شود.آدمي خنده رو و شيرين كه اعتماد به نفس فوق العاده اي دارد. اميدوارم بازهم شاگرد دايي شوم.

-در حال حاضر باراني در تيم پيكان صاحب خانه شده است. او از قديمي ترين بازيكنان پيكان به شمار مي آيد:"من صاحب خانه پيكان نيستم. ما بزرگاني در پيكان داريم كه آنها از من جلوتر هستند و براي اين تيم بيشتر از من زحمت كشيده اند. آقاي محمد رضا طهماسبي كاپيتن اسبق پيكان و سرپرست كنوني تيممان كه از نظر اخلاقي بي نظير است سالهاست در پيكان حضور دارد و براي تيممان زحمات زيادي كشيده است.پيكان باشگاهي كم حاشيه است و همه در يك مسير حركت مي كنند.با وجود بزرگاني چون طهماسبي در پيكان هميشه آرامش در تيم ما حاكم است. ضمنا آقاي مهندس شيعي مديرعامل باشگاه پيكان هم از نظر اخلاقي بي نظير است و هميشه به دنبال آرامش در باشگاه است.هم چنين آقاي يكه زاده مدير كارخانه ايران خودرو هميشه حامي پيكان بوده است و ايشان هم اصرار دارد كه باشگاه بدون حاشيه به كار خود ادامه دهد.من در اين پنج سالي كه در خدمت پيكان بوده ام هيچ گاه مشكل مالي نداشته ايم. شايد مبلغ قراردادمان نسبت به ساير باشگاهها پايين بوده اما حاشيه نداشته ايم و آرامش در اردوهاي مان حاكم بوده است.مهم ترين نكته در مورد پيكان و مديرانش اين است كه اخلاق در باشگاه ما جايگاه والايي دارد."

از پشت فوروارد تا هافبك دفاعي

-محمد صادق اضافه كرد:امكانات ورزشي پيكان عالي است .كاركنان و كارگرانش از نظر آخلاقي فوق العاده هستند و حامي واقعي باشگاه به شمار مي آيند.آنها هر گاه ورزشكاران پيكان را مي بينند به ما انرژي مثبت مي دهند.

-او در خصوص پست هاي خود در فوتبال گفت:ابتدا به عنوان بازيكني به ميدان مي رفتم كه محل پستم پشت فوروارد بود.در رده هاي پايه پشت مهاجم بازي مي كردم اما وقتي به رده بزرگسالان راه يافتم به عنوان هافبك دفاعي به ميدان رفتم.

-باراني تاكنون پنج گل براي پيكان به ثمر رسانده است: "هافبك دفاعي از اسمش مشخص است كه بايد در كار تدافعي تيم خود مشاركت كند. هافبك دفاعي از دروازه دور است ولي تاكنون پنج گل براي پيكان در ليگ برتر و جام حذفي زده ام. آخرين گلم را سه هفته پيش در جام حذفي به ثمر رساندم."

-خيلي ها تصور مي كنند كه محمد صادق باراني به واسطه حضورش در تيم اميد استقلال و نوع فوتبال به رنگ آبي تمايل دارد كه او در اين خصوص به كيهان ورزشي مي گويد:نبايد در مورد آدم ها بر اساس ظاهرشان قضاوت كرد.پرسپوليس و استقلال دو باشگاه بزرگ هستند كه هر فوتباليستي دوست دارد در يكي از اين دو تيم بازي كند.من دو سال در تيم هاي پايه استقلال بازي كرده ام و يكسال با سيد مهدي رحمتي كاپيتن كنوني استقلال در تيم پيكان همبازي بوده ام.لازم است از كمك هاي سيد مهدي تشكر كنم. مدتي كه با سيد مهدي همبازي بودم او حرفهاي جالبي از استقلال مي زد و تجربياتش را برايم بازگو مي كرد كه برايم ارزشمند بود.به هر حال رحمتي از بازيكنان بزرگ فوتبال ما به شمار مي آيد و تجربيات مهمي در اختيار دارد.

آقا كريم برايم قابل احترام است

-وي اضافه كرد: هر فوتباليستي مايل است در دو تيم پرسپوليس و استقلال بازي كند و از اين دو تيم به تيم ملي برسد. من هم مي خواهم براي تيم ملي كشورم بازي كنم و قطعا به پيشرفت فوتبالم فكر مي كنم.

-اگر يادتان باشد محمد صادق باراني در ليگ چهاردهم كاپيتن تيم پيكان بود و در بازي پرحادثه برابر پرسپوليس با اميد عاليشاه برخورد شديدي كرد و ظاهرا در ادامه با كريم باقري برخورد لفظي داشت. باراني در اين خصوص توضيح داد و به كيهان ورزشي مي گويد:برخورد بازيكنان در فوتبال يك اتفاق عادي است.در آن صحنه با عاليشاه برخورد كردم و او روي زمين افتاد و اميد با لگد به سينه ام زد. من وعاليشاه دوستي چندين ساله داريم و سالها در تيم هاي پايه ملي همبازي بوده ايم. وقتي عاليشاه سرش را بالا آورد و مرا ديد ديگر اعتراض نكرد اما آقاي كريم باقري به من گفت كه چكار ميكني و اعتراض خودش را نشان داد. من در آن صحنه حرف خاصي نزدم اما همه فكر كردند چه ديالوگي بين من و آقا كريم رده بدل شده است . متاسفانه داور هم اخراجم كرد. بعد از مسابقه به آقا كريم زنگ زدم و از او عذرخواهي كردم و همه چيز تمام شد. به هر حال كريم باقري در فوتبال ما يك چهره قابل احترام است و وظيفه خود مي داشتم كه به او زنگ بزنم و با او صحبت كنم.

-باراني سابقه حضور در تيم هاي ملي نونهالان و جوانان ايران را دارد:"آقاي علي دوستي مهر سرمربي مان در تيم جوانان بود. تيم جوانان در مسابقات قهرماني آسيا كه در چين برگزار شد در مرحله مقدماتي با دوباخت و يك مساوي كنار رفت. تيم خوبي داشتيم اما نتوانستيم نتيجه بگيريم. متاسفانه در همان برهه به دوستي مهر مربي زحمتكش فوتبال پايه تاختند در حالي كه او يك يا دو سال پيش از اين بازيها با تيم نوجوانان قهرمان آسيا شده بود.اميد عاليشاه و كاوه رضايي در اين بازيها عضو تيم جوانان ايران بودند."

مكتب پيكان

-محمد صادق باراني درباره تيم ملي مي گويد:اميدوارم امسال كه پيكان نتايج خوبي كسب كرده به تيم ملي دعوت شوم.اين روزها تلاش مضاعفي مي كنم و همه به من روحيه مي دهند تا بتوانم بهترين بازيها را انجام دهم . بالاخره كارلوس كروش مرا مي بيند و به تيم ملي دعوت مي كند. البته به نظر كروش احترام مي گذارم و او مربي اي است كه بهترين ها را در تيم ملي بازي مي دهد.

-او درباره هدف پيكان در ليگ امسال گفت: الان تيم چهارم جدول رده بندي هستيم.البته بي دليل نيست . مجيد جلالي سرمربي دوست داشتني تيم پيكان به تيم فصل گذشته مان دست نزد و ما با نودو پنج درصد تركيب پارسال مان در ليگ برتر به ميدان رفتيم و نتايج خوبي كسب كرده ايم.آقا مجيد كه آمد تيم پيكان را به شكل منطقي تقويت كرد. اضافه شدن رحمان احمدي و اميرحسين صادقي كه هر دو باتجربه هستند به تيم پيكان كمك كرد.هدفمان در ليگ امسال اين است كه رتبه مان تك رقمي شود . البته نيم نگاهي هم به كسب سهميه در آسيا داريم.

-محمد صادق اضافه كرد:امسال يك فوروارد نيجريه اي خوب هم جذب كرديم كه در بيشتر بازيها برايمان گل زده است."منشا" خيلي زود خودش را با فوتبال ما وفق داد و توانست در تيم پيكان بدرخشد.

-كاپيتن پيكان درباره مكتب باشگاه خود به كيهان ورزشي گفت:مكتب باشگاه پيكان بر اساس اخلاق گرايي شكل گرفته است. مديران ايران خودرو و باشگاه پيكان هميشه مي گويند كه اول اخلاق و بعد فوتبال.اين نكته هميشه به بازيكنان يادآوري مي شود . حتي مديران باشگاه اصرار دارند كه هيچ بازيكني نبايد پايش را از گليم خود درازتر كند و بايد در ميدان فوتبال اخلاق مدار باشد.احترام به حريف جزئي از مكتب پيكان است.محمد رضا طهماسبي سرپرست كنوني و كاپيتن سابق پيكان نمونه بارز يك ورزشكار بااخلاق است.

حاشيه هاي پيام بزرگ نمايي شد

-نوبت به پرسش هاي غير ورزشي مي رسد:"ماشينم پژوي 206 است و آقايان پيام صادقيان و مجتبي محبوب مجاز صميمي ترين دوستان فوتبالي ام هستند."اشكنه" هاي مادرم را با هيچ غذايي در جهان عوض نمي كنم و اهل مسافرت زميني نيستم. آدمي نيستم كه شش ساعت داخل ماشين بشينم و به سفر بروم."

-باراني درباره پيام صادقيان مي گويد: پيام پسر خوبي است اما رسانه ها بيش از حد حاشيه هاي او را بزرگ كردند و او از اين بابت لطمه خورد. پيام 24 ساله است اما درونش مثل يك پسر پانزده ساله مي ماند و گاهي كارهايي مي كند كه از يك نوجوان برمي آيد. من با پيام رفاقت ديرينه اي دارم و امسال بي حاشيه بوده است و بي سرو صدا دارد در تيم ماشين سازي تبريز بازي مي كند. خيلي ها در اين فوتبال حاشيه هايشان از پيام بيشتر است اما رفتار و كردارشان بزرگ نمايي نمي شود.

-اوقات فراغت ندارد:"آنقدر بر سر تمرينات خسته مي شوم كه فرصتي براي بيرون رفتن ندارم. من آدم خونه اي هستم و دوست دارم در ساعت بيكاري كنار پدرومادرم باشم."

-محمد صادق درباره مجيد جلالي سرمربي پيكان مي گويد: كاركردن با آقا مجيد لذت بخش است زيرا با جوانان روابط صميمانه اي دارد.او به نيروي جوان اهميت مي دهد. يكي از صفات او اين است كه بهترين نفرات تيمش در تمرينات را روانه ميدان مي كند .نظم گرا است و مي داند چطور از جوانان و باتجربه ها استفاده كند.

-وي در پايان گفت:از كيهان ورزشي تشكر مي كنم كه اين گفت و گو را انجام داد. اين مصاحبه ها به بازيكنان انگيزه مضاعف مي دهد.ضمنا از پدر و مادرم بابت حمايت هايشان تشكر مي كنم و قدردان زحمات تمامي مربيانم هستم.

* کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
majid khalili
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
0
مطرح کردن فوتبالیست های جوان پسندیده است اما گپ و گفت با پیرمردها را نمی فهمم کیهان ورزشی با پیشکسوتان زیاد صحبت می کنه موفق باشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار