PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۰۹۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
گفت و گو با عبدالله ناصري مهاجم بومي تيم فولاد خوزستان
تيم فولاد خوزستان در فصل جاري ليگ برتر بيشتر از سالهاي گذشته به بازيكنان بومي بها داده است. نعيم سعداوي به جاي آن كه پست هاي تيمش را به بازيكنان خارجي و غير بومي بدهد تصميم درستي گرفت و بومي سازي كرد و نتيجه اقداماتش در هفته هاي گذشته ليگ برتر چهره شدن چند بازيكن جوان و خوش آتيه بود. عبدالله ناصري مهاجم اهوازي فولاد خوزستان يكي از همين جوانان است كه تاكنون سه گل براي قرمزپوشان خوزستان به ثمر رسانده است.ناصري در ديدار برابر پرسپوليس در ورزشگاه آزادي گلزني كرد و نشان داد كه يك مهاجم قدرتي و چالاك است كه اگر ارزش توانايي خود را بداند مي تواند در آينده به مهاجم ارزشمندي در فوتبال ايران بدل شود. او ميهمان اين هفته "نگاه چند بعدي" است.

بچه اهواز

-عبدالله ناصري بازيكن تيم فولاد خوزستان متولد اهواز است و در 30 ارديبهشت ماه 1371 ديده به جهان گشود:"بچه محله سماوات در حوالي "كوته عبدالله " هستم.`اطراف محله مان را زمين خاكي احاطه كرده و من هم در همين زمين خاكي فوتباليست شدم ."

- هافبك – مهاجم تيم فولاد خوزستان در خانواده اي ورزشي فوتباليست شد:"پدرم بازيكن اسبق تيم شهرداري اهواز است.برادرم بازيكن تيم نفت اهواز بود و الان دوران خدمت مقدس سربازي را سپري مي كند.تمامي اعضاي خانواده مان به فوتبال علاقه مند هستند . تلويزيون خانه مان هميشه روي كانال هاي ورزشي است و اعضاي خانواده در حال تماشاي فوتبال هستند."

-در حال حاضر ديپلمه است:"مثل تمامي جوانان فوتباليست نتوانستم ادامه تحصيل دهم. البته منتظر فرصتي هستم تا بتوانم راهي دانشگاه شوم."

-عبدالله درباره طايفه خود در شهر اهواز به كيهان ورزشي گفت:"بيشتر ناصري ها در اهواز از طايفه بزرگ"ان ساطبه" هستند. ناصري ها بيشترشان عرب زبان هستند و در اهواز زندگي مي كنند."

-پدرش كارمند شهرداري اهواز است : "بيشتر عموهايم از فوتباليست هاي قديمي محلات اهواز هستند.دايي هايم به ورزش علاقه دارند و بدنساز و رزمي كار هستند."

-عبدالله ادامه داد: پدرم هجده ماه در دفاع مقدس حاضر بود و از مرزهاي ايران اسلامي دفاع كرد. بيشتر اعضاي خانواده مان در دفاع مقدس شركت داشتند و به وظيفه ديني و ملي ميهني خود عمل كردند.من پس از جنگ متولد شده ام اما از زبان بزرگترهايم شنيده ام كه ملت ايران در دفاع مقدس با تمام وجود ايستادگي و متجاوزان را از خاك ايران بيرون كرده اند.

از مدرسه فوتبال نيرو تا فولاد

- از مدرسه فوتبال نيروي اهواز شروع كرد:"علاقه زيادي به فوتبال داشتم و در مدرسه فوتبال ثبت نام كردم. دو سال در اين مدرسه بودم و الفباي فوتبال را از رده نونهالان آموختم.پس از دوسال به تيم نونهالان استقلال اهواز پيوستم.يك سال هم بطور قرضي در تيم نونهالان نفت اهواز بازي كردم.پس از اتمام قرارداد دوباره به باشگاه استقلال اهواز برگشتم و چهار سال در اين باشگاه بودم.زماني كه به رده جوانان رسيدم به تيم نفت اهواز ملحق شدم و پس از پايان كارم در نفت به تيم ملي حفاري اهواز پيوستم.من در تيم اميد و بزرگسالان ملي حفاري بازي كردم.در همان ايام بود كه مشمول خدمت مقدس سربازي شدم. پنج ماه براي رفتن به سربازي وقت داشتم و در اين مدت به تيم اميد فولاد خوزستان رفتم و براي اين تيم بازي كردم.پانزده ماه خدمت سربازي ام طول كشيد و اين بار به تيم بزرگسالان فولاد نوين اهواز پيوستم و با اين تيم در ليگ دسته دوم كشور قهرمان شدم و به ليگ دسته اول صعود كرديم. تيم فولاد نوين در ليگ دسته اول قهرمان شد و ما به ليگ برتر صعود كرديم. البته باشگاه فولاد خوزستان امتياز صعود فولادنوين را به باشگاه استقلال اهواز تحويل داد و تيم ما منحل شد .اسكوچيچ سرمربي وقت تيم فولاد خوزستان مرا در تمرينات فولاد نوين ديده بود و مرا به تيم خودش دعوت كرد و من با فولاد تمرين كردم. اسكوچيچ به من اعتقاد داشت و از من در پست دفاع راست استفاده كرد و اين طور بود كه من در ليگ برتر به ميدان رفتم."

-عبدالله ادامه داد:اسكوچيچ زماني كه سرمربي تيم فولاد بود هر هفته بر سر تمرينات اميدها مي آمد و عملكرد تمريني بازيكنان را زيرنظر مي گرفت.بسياري از بازيكنان كنوني فولاد در سنوات گذشته از تيم هاي پايه به تيم برزگسالان فولاد راه يافته اند. من نيز از همين طريق به فولاد ملحق شدم.

سعداوي ، پستم را عوض كرد

-ناصري يك بار به تيم اميد ايران دعوت شده است :"دوراني كه تيم اميد با سرمربيگري محمد خاكپور براي رقابت هاي مقدماتي المپيك ريو آماده مي شد به تيم اميد دعوت شدم. تجربه خوبي بود اما خط خوردم.اين اردوي آماده سازي در تهران برگزار شد."

-عبدالله درباره پست تخصصي خود به كيهان ورزشي مي گويد:از ابتداي فوتبالم در پست مدافع راست بازي مي كردم. فصل گذشته هم براي فولاد در اين پست به ميدان رفتم اما وقتي نعيم سعداوي سرمربي تيم فولاد خوزستان شد آقا نعيم مرا به خط حمله برد و از من خواست كه در پست هافبك و مهاجم بازي كنم.آقا نعيم اعتقاد دارد كه من بواسطه سرعت و قدرت بدني ام مي توانم در فاز حمله مفيدتر باشم.سعداوي در جلسه اي پيش از شروع ليگ امسال به من گفت كه مي خواهم از تو يك فوروارد سرعتي و قدرتي بسازم و مطمئنم كه در اين پست موفق خواهي شد. الان كه به صحبت ها و تصميمات آقا نعيم فكر مي كنم مي بينم كه ايشان درست مي گفت و الان در پايان هفته هشتم فصل جاري ليگ برتر سه گل براي فولاد زده ام.

-عبدالله ناصري با گلزني به تيم پرسپوليس در ليگ امسال بيشتر ديده شد:"بازي برابر تيم پرسپوليس در ورزشگاه آزادي را تجربه كرده بودم. من فصل گذشته دو بار در ورزشگاه آزادي برابر سرخابي ها به ميدان رفته بودم و از اين بابت استرس نداشتم.من در نيمه دوم به عنوان يارتعويضي به تركيب فولاد اضافه شدم و لطف خداوند شامل حالم شد و توانستم روي سرعت و قدرت بدني ام گل مساوي را وارد دروازه پرسپوليس كنم. گلي كه براي تيم فولاد ارزشمند بود و سبب شد تا فولاد از تيم هجومي پرسپوليس در ورزشگاه آزادي يك امتياز كسب كند."

فولاد ،تيمي جوان و باآتيه است

-مهاجم فولاد خوزستان با تعريف و تمجيد از عملكرد نعيم سعداوي سرمربي خود به كيهان ورزشي گفت:لازم است از آقا نعيم تشكر ويژه داشته باشم. ايشان در فوتبالم تحول ايجاد كرد و از همه مهم تر اين كه به من بها داد تا بتوانم در فولاد بيشتر ديده شوم.من از نظر فوتبالي به آقا نعيم مديون هستم.يكي از محسنات سعداوي به عنوان مربي حرفه اي اين است كه دائما به بازيكنان جوان خود انگيزه و روحيه مي دهد.رفتارش با بازيكنان جوان حساب شده است و سبب مي شود كه ما در مسير درستي قرار بگيريم و از نظر فوتبالي پيشرفت كنيم. فولاد شروع خوبي در ليگ امسال نداشت اما ديديد كه هفته به هفته به تيم مستحكمي بدل شد و هر هفته جايگاهش در جدول رده بندي بهتر مي شود.

-ناصري اضافه كرد:اگر تيم فولاد در فصل جاري ليگ برتر شروع خوبي نداشت يكي از دلايلش اين بود كه تيم ما جوان شده است. الان بيشتر مهره هاي تيم جوان هستند و از تجربه كافي برخوردار نيستند. هر چه تيم ما هماهنگ تر مي شود مي بينيد كه نتايج مان بهتر شده است.مطمئن باشيد كه فولاد در هفته هاي آينده به تيم مقتدري در ليگ بدل خواهد شد و تعداد بردهايش در جدول بيشتر خواهد شد.ما نسبت به هفته هاي ابتدايي ليگ امسال از لحاظ تاكتيكي رشد كرده ايم و فوتبال باكيفيتي انجام مي دهيم.بطور حتم جايگاه فولاد در جدول رده بندي بهتر خواهد شد و ما به تيم هاي بالانشين جدول محلق خواهيم شد. ما تيم جوان و باانگيزه اي داريم كه براي كسب موفقيت هاي بيشتر تلاش مي كند.همه بچه هاي ما از دل و جان براي تيم مايه مي گذارند و اينها نقاط مثبت تيم فولاد خوزستان است.

-گفت و گو با عبدالله ناصري يك روز پس از پيروزي تيم فولاد خوزستان مقابل تيم صباي قم انجام شد. عبدالله يكي از دو گل تيم فولاد برابر صباي قم را به ثمر رساند و در مورد سه گلي كه براي تيمش در فصل جاري به ثمر رسانده به كيهان ورزشي گفت:براي گلزني برابر صبا انگيزه زيادي داشتم و مي خواستم از فرصت به دست آمده نهايت استفاده را ببرم.خوشبختانه توانستم در اين بازي گلزني كنم. اين گل روي همكاري با خط هافبك حاصل شد و من از توپ ارسالي و روزنه خط دفاعي تيم صبا استفاده كردم و با ضربه اي دروازه حريف را گشودم.

بومي سازي فولاد اتفاق خوبي بود

-از ناصري درباره افت محسوس اسماعيل شريفات مهاجم باتجربه فولاد خوزستان سوال كرديم و او در اين خصوص گفت:شريفات در فصل گذشته دچار يك مصدوميت دشوار از ناحيه همسترينگ شد و مدتها از ميادين دور بود. الان برگشته و يكي از مهاجمان اثرگذار فولاد به شمار مي آيد.اگر روي عملكردش در بازيها زوم كنيد متوجه مي شويد كه او چقدر اثرگذار و پرتلاش است.او در تمامي صحنه هاي گلهاي اين فصل فولاد حاضر بوده و نمي توان نقش او را انكار كرد. از شريفات در هفته هاي آينده بيشتر مي شنويد زيرا او هفته به هفته از نظر فني پيشرفت مي كند. خوشحالم كه در خط حمله فولاد كنار شريفات بازي مي كنم.

-از عبدالله درباره شماره پيراهنش پرسيديم:"فصل گذشته در تيم فولاد خوزستان پيراهن شماره 17 را بر تن مي كردم اما امسال اين شماره را به بازيكن ديگري دادند و من امسال تصميم گرفتم با شماره 77 براي فولاد به ميدان بروم."

-تيم فولاد خوزستان در ليگ امسال از بافت بومي برخوردار است و ناصري در اين خصوص مي گويد:رفاقت و صميمت قابل توجهي در تيم فولاد جاري است كه يكي از محسنات تيممان به شمار مي آيد. يكي ديگر از ويژگي هاي خوب تيم فولاد اين است كه بيشتر بازيكنان امسال بومي هستند. البته بازيكنان غيربومي ما باتعصب هستند و با دل و جان براي فولاد بازي مي كنند اما بازيكنان بومي نقش بي بديلي در تيم دارند. هر چه باشد آنها از خودمان هستند و تعصب خاصي به تيم شهرشان دارند.امسال بازيكنان بومي فولاد جوان و باانگيزه هستند و مي خواهند در تيم فولاد خودنمايي كنند و به جايگاه رفيعي در فوتبال برسند.بومي سازي فولاد اتفاق خوبي است كه بايد ادامه داشته باشد.

اول كسب سهميه و بعد قهرماني...

-ناصري مثل تمامي بازيكنان جوان ليگ برتر دوست دارد كه به تيم ملي دعوت شود:"آرزوي هر فوتباليستي است كه براي يكبار هم كه شده پيراهن ارزشمند تيم ملي كشورش را برتن كند. امسال شروع خوبي داشته ام و اميدوارم كارلوس كروش سرمربي موفق تيم ملي ، مرا ببيند و به اردوهاي تيم ملي دعوت كند. البته بعيد مي دانم كه كروش دست به خط حمله تيم ملي بزند زيرا تمامي مهاجمان حاضر در تيم ملي عالي هستند اما براي رسيدن به تيم ملي تلاش مي كنم و هر هفته سعي دارم يكي از بهترين هاي فولاد در ليگ باشم.مطمئنم كه كروش به بازيكنان جوان و آماده ليگ در تيم ملي ميدان مي دهد و من هم مثل ساير جوانان ليگ شانس دارم كه به تيم ملي دعوت شوم."

-عبدالله درباره هدف فولاد خوزستان در ليگ برتر به كيهان ورزشي مي گويد:هدف اوليه فولاد در ليگ امسال اين است كه سهميه ليگ قهرمانان آسيا را دريافت كند.تيم ما لياقت دارد كه امسال سهميه آسيا را بگيرد اما همه چيز به عملكرد خودمان بستگي دارد. هدف دوم ما در ليگ كسب قهرماني است. همان طور كه خدمت تان گفتم تيم جوان و باانگيزه اي داريم كه هفته به هفته بهتر خواهد شد. اگر ارزش فرصت ها را بدانيم مي توانيم به يكي از مدعيان قهرماني بدل شويم.فولاد در ورزشگاه آزادي يك امتياز از تيم خوب پرسپوليس كسب كرد و نشان داد كه براي آينده برنامه هاي زيادي دارد. ضمنا اوضاع تيم فولاد از همه نظر مناسب است و بايد قدر فرصت هايمان را بدانيم.

-فوروارد تيم فولاد خوزستان اضافه كرد: تيم فولاد روي زمين فوتبال بازي مي كند. ميانگين قدي تيم ما متوسط است و تعداد بازيكنان بلند قامتمان زياد نيست و از اين رو تصميم گرفته شده كه روي زمين فوتبال بازي كنيم.فولاد در بازيهاي پيشين خود نشان داد كه تاكتيك خودش را به تيم حريف تحميل مي كند و با حفظ توپ بيشتر اجازه بازيسازي به حريفان را نمي دهد.در تيم ما تاكتيك "بزن زيرش" نداريم و همه بايد در خدمت تيم باشند و از تاكتيك تيم تبعيت كنند.تركيبي از بازيكنان قدرتي و سرعتي كه همگي از نظر فني روي زمين تبحر دارند .

تعداد طرفداران فولاد هفته به هفته بيشتر مي شود

-نوبت به سوالات غير ورزشي مي رسد و عبدالله ناصري مهاجم فولاد خوزستان به كيهان ورزشي مي گويد:من روزي سه الي چهار ساعت رانندگي مي كنم و تا جايي كه بتوانم در كارهاي خانه و خارج از منزل به پدرو مادر كمك مي كنم.ماشينم پژو 206 است و اهل ماشين بازي نيستم.

-وي ادامه داد:سعي مي كنم در تيممان با همه رفيق باشم. اگر از بازيكنان فولاد درباره ام سوال كنيد قطعا آنها همين حرفها را تكرار مي كنند زيرا فهميده اند كه عبدالله ناصري دوست دارد با همه رفيق باشد. البته من با محمد اهل شاخه،اسماعيل شريفات و محمود مطلق زاده صميمي تر هستم و ضمنا برايم فرقي نمي كند كه با كدام بازيكنان هم اتاق باشم. مهم اين است كه فولاد در ليگ نتيجه خوبي بگيرد.

-عبدالله اضافه كرد:"قورمه سبزي" غذاي موردعلاقه ام است و خيلي اين غذا خوشمزه را دوست دارم. هم چنين غذاهايي كه با ماهي طبخ مي شود را دوست دارم. "قليه ماهي" غذاي موردعلاقه خوزستاني هاست و اين غذا را مثل هم استاني هايم دوست دارم.ضمنا آشپزي من معمولي است.

-از عبدالله ناصري درباره كاپيتن تازه فولاد خوزستان سوال كرديم:"ايوب والي كاپيتن فولاد از بازيكنان باتجربه و زحمتكش مان است . آقا ايوب از بازيكنان قديمي فولاد است .البته فولاد چند باتجربه ديگر هم مثل مهرداد جماعتي و شريفات دارد كه برايمان قابل احترام هستند."

-ناصري در خصوص عدم استقبال تماشاگران فولاد در هفته هاي گذشته مي گويد: به هر حال تيم فولاد شروع خوبي نداشت و تماشاگران از اين كه خواسته هايشان برآورده نشد در هفته هاي ابتدايي كمتر به ورزشگاه آمده اند. البته تعدادشان با كسب نتايج خوب فولاد در هفته هاي گذشته بيشتر شده است.تماشاگران از تيم خود برد مي خواهند و ما بايد خواسته هاي منطقي شان را برآورده كنيم.

- ناصري در پايان به كيهان ورزشي گفت:از كيهان ورزشي بابت اين گفت و گو كه براي بازيكنان جوان انگيزه ساز است تشكر مي كنم. ضمنا از پدرومادرم و تمامي كساني كه در مسير فوتبال و زندگي برايم زحمت كشيده اند ممنون هستم.

* کیوان طباطبایی

برچسب ها: عبدالله ناصری
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
hamid golzar
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
0
تینر درستی برای عبدالله ناصری برگزیدید عبدالله آینده روشنی دارد
hossin
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
0
لطفا مصاحبه ناصری را برای سایت فولاد خوزستان ارسال نمایید تا خوانندگان سایت فولاد مطالعه کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار