PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۳۰۸۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
رنج نامه محمد شادكام فوروارد تيم صنعت نفت آبادان كه مي گويد بدون پارتي به ليگ برتر رسيد:
محمد شادكام مهاجم تيم صنعت نفت آبادان در فصل جاري ليگ برتر چهار گل زده است و جزو بازيكنان موثر تيم خود در ليگ به شمار مي آيد. ميهمان اين هفته ما فوتباليستي است كه به زعم خودش براي پيشرفت در عالم فوتبال سختي زيادي كشيده و بدون پارتي توانسته خود را به ليگ برتر برساند. شادكام به "نگاه چند بعدي" گفت كه اگر كسي در سالهاي گذشته كمكش مي كرد مي توانست زودتر از هم نسلان خود به ليگ برتر برسد. گفت و گو با شادكام بيشتر به يك رنج نامه شباهت داشت و اين كه فقط با پشتكار مي توان به هدف رسيد.

بچه تهران

-محمد شادكام فوروارد تيم صنعت نفت آبادان متولد تهران است و در نهم ارديبهشت 1369 ديده به جهان گشود:"من بچه باغ آذري تهران هستم.محله اي در جنوب شهر پايتخت كه بيشتر جوانانش به ورزش علاقه دارند و بچه ها در زمين خاكي محله مان هر روز فوتبال بازي مي كنند و همگي با وجود كاستي ها خم به آبرو نمي آورند ."

-مهاجم تهراني تيم صنعت نفت آبادان در خانواده اي ورزشي فوتباليست شد:"ما چهار برادر هستيم كه همگي به فوتبال بازي كرده ايم. من برادر سوم هستم .داداش هاي بزرگترم هر روز فوتبال بازي مي كردند و من با آنها بر سر زمين مي رفتم و بر بازيها و تمريناتشان حاضر مي شدم يا يار تمريني شان بودم.از همين جا بود كه بطور آماتورگونه وارد فوتبال شدم و با آنها از زمين خاكي استارت زدم."

-شغل پدرش آزاد است:"لازم است از زحمات پدرومادرم تشكر كنم. انصافا آنها در پيشرفتم در فوتبال نقش مهمي داشتند. پدرو مادرم به من خيلي كمك كردند .پدرم دوست داشت كه من درس بخوانم اما من عاشق فوتبال بودم و با كمك پدرومادرم فوتبال را جدي گرفتم."

-محمد ديپلمه است:"من هم مثل ساير بچه ها دنبال فوتبال رفتم و قيد رفتن به دانشگاه را زدم.البته فرصتي دست دهد مايلم كه به دانشگاه بروم ."

بي پولي به من ضربه زد

-شادكام فوتبال را از زمين خاكي محله "باغ آذري" تهران شروع كرد و در اين خصوص به كيهان ورزشي گفت:آقاي فرزين شهبازي اولين مربي ام در فوتبال بود. در مورد اين مربي بايد بگوييم كه او عاشق فوتبال بود. آقا شهبازي براي بچه ها توپ و لباس مي خريد و تيم تشكيل مي داد.او اين كارهاي مثبت را در محله اي انجام مي داد كه بچه ها از نظر مالي وضع مناسبي نداشتند. البته در گذشته ام مثل آقاي شهبازي بودند كه مي آمدند و بطور رايگان استعداديابي مي كردند.مربيان گمنام و استعدادياب اين روزها تعدادشان كم شده اما واقعا خادم فوتبال هستند.الان با آقاي شهبازي در تماس هستم و او كماكان در زمين خاكي محله مان تيمداري مي كند.

-وي ادامه داد:قصد تعريف از خودم را ندارم اما تمام كساني كه مرا مي شناسند مي دانند كه محمد شادكام مي بايست زودتر اينها در فوتبال مطرح مي شد و در فوتبال پيشرفت مي كرد.متاسفانه من مثل بسياري جوانان جنوب شهري در فوتبال پارتي نداشتم و از اين بابت خيلي عقب افتادم.اگر يك نفر بود كه مرا در فوتبال كمك مي كرد الان سابقه چند ساله در ليگ برتر داشتم .اگر امروز در صنعت نفت آبادان بازي مي كنم همه اش به خاطر پشتكارم بوده است .من با تحمل سختي ها به اينجا رسيده ام .با جيب خالي بر سر تمرين مي رفتم و حقيقتا كسي نبود كه مرا در فوتبال كمك و راهنمايي كند.من پدرومادر پولداري نداشتم و تنها نان پشتكارم را خورده ام.

-محمد اضافه كرد:پس از بازي در زمين خاكي محله مان به تيم نونهالان فجرسپاه رفتم كه آقاي مهدي احمدپور مربي مان بود.مسافت طولاني خانه تا محل تمرين و نبودن پول توجيبي كافي باعث شد تا پس از مدتي بر سر تمرينات فجرسپاه نروم.واقعا زور پدر ومادر نمي رسيد كه به من هر روز پول بدهند تا روانه محل تمرين شوم.ناچار بودم فوتبال را از طريق حضور در بازيهاي مدارس دنبال كنم .در بازيهاي مدارس عملكرد خوبي داشتم و آقاي مجيد عابدي لطف كرد و مرا به تيم نوجوانان شهيد باهنر دعوت كرد.در اين تيم عملكرد خوبي داشتم در يك فصل به تمامي تيم هاي مطرح بازيها از قبيل استقلال، صبا و... گل زدم و بازيكني بودم كه در هر بازي براي تيمم گلزني مي كردم.آن روزها آنقدر فوتبال را دوست داشتم كه پس از مدرسه بطورمستقيم راهي محل تمرين مي شدم. حتي يادم مي آيد كه تمرين تيم ما ساعت شش برگزار مي شد اما من دو ساعت زودتر سر زمين بودم و داشتم بطور انفرادي تمرين مي كردم.سپس به تيم جوانان شهيد باباخاني تهران رفتم و بدون درايت با تيم قرارداد سه ساله بستم و تا پايان قراردادم هيچ مبلغي دريافت نكردم.البته آقاي محمد باقر يزداني كه همه كاره تيم بودند برايم زحمت كشيدند اما يك هزار توماني هم از شهيد باباخاني دريافت نكردم در حالي كه همان ايام از باشگاهي خوبي چون سايپا، صبا و پيكان پيشنهاد داشتم و اگر راهنما داشتم به يكي از تيم ها ملحق مي شدم و از همه نظر سود مي كردم.

از مقاومت تا صنعت نفت آبادان

-او ادامه داد:سال سومي كه در تيم شهيد باباخاني بودم آقاي علي آزادي مربي مان بود و او مرا از نظر اخلاقي و فوتبالي قبول داشت و مرا به تيم اميد مقاومت تهران برد.من در مقاومت هم خدمت مقدس سربازي ام را انجام دادم و هم با تيم بزرگسالانش در ليگ دسته دوم كشور به ميدان رفتم.اتفاقا آقاي رحمان احمدي در مقاومت مربي مان بود . من 14 گل در ليگ دو زدم اما كسي نبود كه مرا به ساير تيم ها و مربيان معرفي كند و از اين رو درجا زدم اگر يك پارتي داشتم همان چهارده گل ، سكوي پرتابم مي شد.

- محمد درباره چگونگي حضور در تيم گل و گهر سيرجان به كيهان ورزشي گفت:تيم مقاومت در ليگ دسته صعود نكرد و من تصميم گرفتم به تيم ديگري بروم. شبانه براي حضور در تست فني تيم گل و گهر راهي سيرجان شدم. اتفاقا با اتوبوس به سيرجان رفتم و جنازه ام به محل تمرين گل و گهر رسيد. پارتي نداشتم و با اميد به خدا در تست فني شركت كردم.آقاي قاسم شهبا مسئول فني تيم بود و مرا قبول كرد. لازم است از زحمات و حمايت هاي اين مربي تشكر كنم.همان فصل براي گل و گهر هشت گل زدم و بازهم به خاطر نداشتن پارتي درجا زدم و روزهاي مهم فصل و انتقالات را از دست دادم. پس از مدتي برابر تيم پارسه تهران بازي كردم و آقاي سلمان تاجدار مربي پارسه از نظر فني تاييدم كرد و به تيم پارسه پيوستم.ضمنا آقاي هاملت ميختاريان كمك مربي آقا سلمان در پارسه بود.من براي تيم پارسه برابر تيم صنعت نفت آبادان گل زدم و فصل خوبي را با پارسه سپري كردم . هشت گل زدم و فصل بعد به تيم صنعت نفت آبادان رفتم. سال اول در نفت آبادان اوضاع خوبي نداشتم. آقاي مانوئل به بازيكنان فيزيكي ميدان مي داد و حواس اش به من نبود.اما با آمدن نادر دست نشان شرايط بهتر شد و آقا نادر به من ميدان داد و ما با ايشان به ليگ برتر صعود كرديم و الان هم در خدمت صنعت نفت و آباداني هاي عزيز هستم.

دوست دارم حامي جوانان بدون پارتي باشم

-شادكام مي گويد:پارسال براي نفت آبادان در ليگ دسته اول هشت گل زدم و پنج پنالتي گرفتم.تيم ما مقتدرانه به ليگ برتر صعود كرد و نتايج خوبي در بازيهاي حساس كسب كرد.ضمنا من در روزهايي كه تيم نفت آبادان توسط يك مربي پرتغالي اداره مي شد كاملا از فوتبال دلسرد شدم. مانوئل به امثال من بها نمي داد و وقتي از تيم نفت آبادان رفت بدون شك شرايط براي امثال من در تيم بهتر شد. من در اولين بازي با سرمربيگري نادر دست نشان هت تريك كردم. ما ميهمان تيم نساجي قائم شهر بوديم و من سه گل براي صنعت نفت زدم و همان روز اعتماد آقا نادر را جلب كردم.واقعا ايشان در حقم محبت كرد و اجازه نداد كه از فوتبال دلسرد شوم.

-محمد اضافه كرد: اگر روزي در فوتبال مربي شوم يا مسئول شوم به فرياد بازيكنان بدون پارتي مي رسم.از آن جايي كه سختي در فوتبال زياد كشيده ام دوست ندارم بچه ها در فوتبال سختي بكشند و به خاطر نداري و بي پولي از فوتبال دلسرد شوند. من با پشتكار خود در فوتبال رشد كردم اما الان بچه هاي مستعدي هستند كه به جهت نداشتن پارتي در فوتبال ديده نمي شوند.حق خيلي ها در اين فوتبال داده نمي شود و الان اين مسائل در فوتبال ما وجود دارد.

-شادكام در فصل جاري ليگ برتر چهار گل براي تيم صنعت نفت آبادان به ثمر رسانده است. او در اين خصوص به كيهان ورزشي مي گويد:در چند هفته گذشته به لطف خداوند عملكرد خوبي داشته ام. تاكنون چهار گل براي صنعت نفت به ثمر رسانده ام. من در دو بازي به دليل مصدوميت از ابتدا در تركيب تيمم نبودم .

-محمد ادامه داد:تيم نفت آبادان جوان است. اگر چند مهره باتجربه داشتيم بدون شك در بازيهاي پيشين مي توانستيم برنده شويم.تيم هاي جوان به فرصت بيشتري نياز دارند تا خودشان را ثابت كنند.مثلا باتجربه ها در بيشتر تيم ها براي بازيكنان جوان فضا سازي مي كنند تا تيم به گل برسد بدون شك ما در اين زمينه دست مان خالي است اما يك مربي خوب داريم كه به جوانان اعتقاد دارد و پايشان ايستاده است.

امسال دست نشان انگيزه زيادي دارد

-مهاجم تهراني صنعت نفت آبادان مي گويد:امسال هدف ما در ليگ شانزدهم كسب يك رتبه رقمي است. به هر حال بيشتر بازيها در ليگ امسال به هم نزديك است و ما بايد در ابتدا به بقاي مان در ليگ فكر كنيم و سپس به يك رتبه تك رقمي در ليگ برسيم. البته كارمان دشوار است و الان همه تيم ها دنبال پيروزي هستند.ما بابد روي كارمان تمركز كنيم تا امتيازات لازم را به دست آوريم.

-از شادكام درباره جو شهر آبادان سوال كرديم و او با تعريف از آباداني ها به كيهان ورزشي گفت:من روزهاي خوبي را در آبادان سپري مي كنم.آباداني ها خونگرم هستند و هميشه هواي مرا دارند. از روزي كه به آبادان آمده ام هميشه از مردم خونگرم و بامعرفتش انرژي مثبت گرفته ام و آنها با تمام توان از من حمايت كرده اند.واقعا از فوتبال در آبادان لذت مي برم زيرا طرفداران آباداني حامي تيم خود هستند.

-از محمد شادكام درباره فلافل هاي آبادان سوال كرديم و او مي گويد:فلافل خور نيستم و اما طرفدار خوراك فيله ماهي هاي آبادان هستم. "قليه ماهي" خورستاني ها خيلي خوشمزه است .ما بيشتر در رستوران باشگاه غذا مي خوريم .

-فوروارد تيم نفت آبادان درباره روش گلزني خود در زمين مي گويد:البته كارشناسان محترم بايد درباره عملكردم صحبت كنند اما شيوه من اين طور است كه مدافعان تيم حريف را خسته مي كنم و سپس از روي يك فرصت يا غفلت مدافع حريف گل مي زنم.اگر فضاسازي در خط حمله حريف شود مي توانم براي خودم در محوطه جريمه حريم موقعيت سازي كنم. البته تمامي اين صحبت ها زماني اهميت پيدا مي كند كه بازيكن تمام و كمال در خدمت تيمش باشد .

-شادكام درباره شاگردي خود در نزد نادر دست نشان سرمربي تيم صنعت نفت آبادان به كيهان ورزشي گفت:دست نشان به واسطه سالها دوري از ليگ برتر خيلي انگيزه دارد و مي خواهد خودش را در ليگ برتر ثابت كند.او چند سال پيش بر سر برخي مسائل از ليگ برتر دور شد و حالا دنبال فرصت هاست تا توانايي هايش را نشان دهد. انگيزه بالاي او به تيم صنعت نفت و بازيكنانش كمك كرده است.آقا نادر دوست دارد امسال با نفت آبادان در ليگ برتر بماند و نتايج خوبي كسب كند.ضمنا آباداني ها هم آقا نادر را دوست دارند و اينها سبب شده تا تيم شرايط خوبي داشته باشد.

بيزار از حاشيه ها

-فوروارد تهراني صنعت نفت آبادان درباره آينده فوتبالي خود به كيهان ورزشي مي گويئ:بطور يقين ليگ برتر مقصد نهايي ام در فوتبال نيست و دوست دارم به فوتبال اروپا ترانسفر شوم. هدفم اين است كه در آينده يكي از بهترين لژيونرهاي فوتبال ايران در اروپا شوم. درست مثل علي دايي يا وحيد هاشميان در اروپا به بازيكنان مطرحي بدل شدند و كماكان همه از گلزني هايشان در اروپا مي گويند.به نظر من ما سالهاست لژيونرهاي مثل دايي ، هاشميان و مهدي مهدوي كيا در اروپا نداريم و اميدوارم كه بتوانم راه اين بزرگان ادامه دهم.زماني كه اين بزرگان لژيونر بودند مردم هر هفته بازيهاي آنها را دنبال مي كردند و مردم آنها را دوست داشتند.

-وي ادامه داد:به نظر وقتي يك بازيكن از نظر فني كامل مي شود كه به فوتبال اروپا لژيونر شود . الان من فوتباليست كاملي نيستم و بايد در ليگ برتر تجربه اندوزي كنم.

-بهترين خصيصه شادكام اين است كه همه اعضاي تيم و همبازيان گذشته خود روابط صميمانه اي دارد:"اصلا مايل نيستم كه كسي از من دلخور باشد يا از كسي دلگير شوم. طوري در اجتماع فوتبال رفتار مي كنم كه با همه رفيق باشم.من هميشه سرم به كار خود گرم است و كاري به ديگران ندارم. از حاشيه ها بيزارم و طوري در تيم رفتار و عمل مي كنم كه حاشيه ساز نشوم.حاشيه ها در سالهاي گذشته بيشترين لطمه را به فوتبال ما زده است و بازيكنان خوب ما را در عنفوان جواني به خط پايان رسانده است.

منصوريان تشويقم كرد

-وي مي گويد:من هم مثل همه بازيكنان دوست دارم براي تيم ملي كشورم پا به توپ شوم. البته رسيدن به تيم ملي آسان نيست و بايد خيلي زحمت بكشم تا خود را به كارلوس كروش سرمربي تيم ملي ثابت كنم.اميدوارم امسال به تيم ملي دعوت شوم.

-او درباره پيروزي ارزشمند صنعت نفت آبادان برابر تيم استقلال در ورزشگاه آزادي گفت:بازي زيبايي بود و تيم ما موفق شد سه امتياز ارزشمند در ورزشگاه آزادي از استقلال بگيرد.من به زعم مربيان در اين بازي عملكرد خوبي داشتم . اتفاقا لازم است از آقاي عليرضا منصوريان سرمربي بامعرفت تيم استقلال تهران تشكر كنم كه مرا در پايان بازي تشويق كرد و به من گفت كه پسر تو فوق العاده اي.علي آقا لطف كرد و بنده براي اين مربي خوب آرزوي موفقيت مي كنم.

-شادكام بارديگر از پدرو مادرش تشكر كرد و به كيهان ورزشي گفت: من بدهكار پدرو مادرم هستم و هر چي درآمد از فوتبال داشته ام تاكنون همه اش به پدر و مادرم تقديم كرده اند زيرا آنها مثل كوه پشت من بوده اند و سالها با وجود مشكلات اقتصادي هزينه هاي ورزشي ام مهيا كرده اند. خدا شاهد است كه پدرومادرم براي موفقيت من در روز مسابقه روزه مي گيرند و دست به دعا برمي دارند. تاكنون درامد قابل توجهي از فوتبال نداشته ام اما هر چه پول درآورم به آنها تقديم مي كنم تا گوشه اي محبت شان را جبران كرده باشم. همين كه سايه آنها بالاي سرم است خدارا شكر مي كنم.

محمد شادكام در پايان گفت:از كيهان ورزشي بابت اين گفت و گو تشكر مي كنم.اين لطف شما را هيچ گاه فراموش نخواهم كرد زيرا اين مصاحبه ها به بازيكنان انگيزه مضاعف مي دهد.

* کیوان طباطبایی

برچسب ها: محمد شادکام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن مکتوم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
0
آبادان برزیلته
hossin
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
0
آقای گل لیگ برتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار